Pozice asistenta pedagoga na základní škole
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Denglerová, Denisa
|
|
| dc.contributor.author |
Šánková, Tereza
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:04Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:04Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-23 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/58088
|
|
| dc.description.abstract |
V teoretické části se tato práce zabývá souhrnem a popisem práce asistenta pedagoga, jeho hlavními úkoly a cíli, které potřebuje pro výkon svého povolání na každé základní škole. Dále se zabývá otázkou komunikace mezi všemi hlavními dospělými aktéry na základní škole, tedy mezi rodiči, pedagogy a asistenty pedagoga. Tato práce si v praktické části pokládá cíle zodpovědět otázky týkajících se zjištění způsobu práce asistenta pedagoga ve školním prostředí. Včetně způsobu spolupráce asistenta pedagoga s učitelem, hodnocení rodiče asistenta pedagoga, nebo jakým způsobem je asistent pedagoga podporován ze strany vedení školy. |
|
| dc.format |
66 s. (113 907 znaků) |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
asistent pedagoga
|
cs |
| dc.subject |
žák se specifickými vzdělávacími potřebami
|
cs |
| dc.subject |
základní škola
|
cs |
| dc.subject |
teaching assistant
|
en |
| dc.subject |
student with special educational needs
|
en |
| dc.subject |
primary school
|
en |
| dc.title |
Pozice asistenta pedagoga na základní škole |
|
| dc.title.alternative |
The Role of a Teaching Assistant at Primary School |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Staňková, Iva |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-09 |
|
| dc.description.abstract-translated |
In the theoretical part, this thesis deals with a summary and description of the work of a teaching assistant, his main tasks and goals that he needs to perform his profession in every primary school. It also deals with the issue of communication between all the main adult role players in the primary school, i.e. parents, teachers and teaching assistants. In the practical part, this thesis aims to answer the questions regarding the findings of how a teaching assistant works in a school setting. Including how the teaching assistant works with the teacher, the parent's evaluation of the teaching assistant, or how the teaching assistant is supported by the school management. |
|
| dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
| dc.identifier.stag |
70681
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-22 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account