Syndrom pomocníka v pomáhajících profesích

DSpace Repository

Language: English čeština 

Syndrom pomocníka v pomáhajících profesích

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrnčiříková, Zuzana
dc.contributor.author Šánková, Alžběta
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:10:04Z
dc.date.available 2025-12-10T23:10:04Z
dc.date.issued 2025-01-23
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/58087
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se zabývá fenoménem syndromu pomocníka, který může postihnout jak profesionály v pomáhajících profesích, tak i studenty připravující se na tuto kariéru. Práce se zaměřuje na vysoké nároky na empatii, odolnost a zvládání stresu, jež mohou přispět k rozvoji symptomů syndromu již během studia. Hlavním cílem je stanovit míru ohrožení tímto syndromem u studentů UTB prostřednictvím kvantitativního dotazníkového šetření. Současně jsou zkoumány vedlejší aspekty, jako je tendence upřednostňovat potřeby druhých, potřeba uznání za pomoc a psychický dopad kontinuální péče. Celkovým záměrem práce je přispět k lepšímu porozumění rizikům spojeným se syndromem pomocníka a podpořit osvětu v této problematice.
dc.format 66 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject -Syndrom pomocníka cs
dc.subject Pomáhající profese cs
dc.subject Studenti UTB cs
dc.subject Motivy k pomáhání cs
dc.subject Psychický dopad pomáhání cs
dc.subject Helper Syndrome en
dc.subject Helping Professions en
dc.subject UTB Students en
dc.subject Motives for Helping en
dc.subject Psychological Impact of Helping en
dc.title Syndrom pomocníka v pomáhajících profesích
dc.title.alternative Helper Syndrome in the Helping Professions
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Včelařová, Hana
dc.date.accepted 2025-06-09
dc.description.abstract-translated This bachelor's thesis examines the phenomenon of helper syndrome, which can affect both professionals in the helping professions and students preparing for a career in this field. The thesis focuses on the high demands for empathy, resilience, and stress management that may contribute to the development of syndrome symptoms even during one's studies. The main objective is to determine the degree of risk associated with this syndrome among UTB students through a quantitative survey. Additionally, the study investigates ancillary aspects such as the tendency to prioritize the needs of others, the need for recognition for helping, and the psychological impact of continuous care. Overall, the aim of the thesis is to contribute to a better understanding of the risks associated with helper syndrome and to promote awareness of this issue.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 70680
dc.date.submitted 2025-04-29


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account