Výchova a vzdělávání romských dětí
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Růžičková, Martina
|
|
dc.contributor.author |
Nováková, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T14:53:16Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T14:53:16Z |
|
dc.date.issued |
2008-05-28 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/5802
|
|
dc.description.abstract |
Předložená práce se zabývá romskou problematikou, ne však v celé své šíři. Stěžej-ní část je věnována výchově a především vzdělávání romských dětí. Teoretická část se zmiňuje o historii Romů, jejich příchodu do Evropy a na území České republiky. Dále je v této části charakterizována romská rodina, jako tradiční hodnota a výchovná instituce. Poslední kapitola teoretické části je zaměřena na oblast předškolního a základního vzdělávání romských dětí. V praktické části je uveden výzkum, provedený u romských žáků navštěvujících základní školu a u romských rodičů, jejichž děti navštěvují základní školu. |
cs |
dc.format |
92s. |
cs |
dc.format.extent |
957753 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
Romové
|
cs |
dc.subject |
majoritní společnost
|
cs |
dc.subject |
romské dítě
|
cs |
dc.subject |
romský rodič
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
Romanies
|
en |
dc.subject |
majority society
|
en |
dc.subject |
Romany children
|
en |
dc.subject |
Romany parents
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.title |
Výchova a vzdělávání romských dětí |
cs |
dc.title.alternative |
Romany Children education |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Opatrný, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2008-06-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis focuses on The Roma and associated problems, although not in the whole complex. The main part concentrates mainly on the education of Romany children. The theoretical part describes the history of Roma, their migration to Europe and also into the Czech Republic. Next is defined the Romany family as the traditional value and education institution in this part. The last chapter of the theoretical part focuses on the field of pre-school and primary education of Romany children. The research introduced in the practical part, was done with Romany pupils from primary school and with Romany parents of children who go to primary school. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
7778
|
|
dc.date.assigned |
2008-01-03 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
vzdělávání Romů
|
cs |
local.subject |
Romanies education
|
en |
local.subject |
Gipsy education
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account