Uplatnění sociálního pedagoga při budování pozitivních vztahů mezi učitelem a žákem
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Suchánková, Eliška
|
|
| dc.contributor.author |
Pindur Slívová, Soňa
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:01Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:01Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-23 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/58021
|
|
| dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaměřuje na vztahy mezi učiteli a žáky na druhém stupni základní školy. Cílem je porozumět zkušenostem a vnímání dlouhodobě působících učitelů v oblasti vztahů se žáky. Teoretická část definuje klíčové aspekty osobnosti učitele a význam vztahů, specifikuje žáka a školního sociálního pedagoga. Praktická část analyzuje rozhovory s učiteli, což vede k hlubšímu pochopení jejich přístupů a identifikaci problémových momentů. Tyto poznatky mohou přispět k podpoře pozitivních vztahů ve školním prostředí a obohatit tak praxi sociální pedagogiky. |
|
| dc.format |
100 s.(163 823 )+ 73 s. příloh |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
školní interpersonální vztahy
|
cs |
| dc.subject |
školní well- being
|
cs |
| dc.subject |
školní sociální pedagog
|
cs |
| dc.subject |
pozitivní školní vztahy
|
cs |
| dc.subject |
vztahy mezi žáky a učiteli
|
cs |
| dc.subject |
school intepersonal relationships
|
en |
| dc.subject |
school well- being
|
en |
| dc.subject |
school social pedagogue
|
en |
| dc.subject |
positive school realtionships
|
en |
| dc.subject |
teachers- pupils realtionship
|
en |
| dc.title |
Uplatnění sociálního pedagoga při budování pozitivních vztahů mezi učitelem a žákem |
|
| dc.title.alternative |
The Involvement of a Social Pedagogue in Reinforcing Positive Relationships between a Teacher and Pupils |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Staňková, Iva |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-06 |
|
| dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis focuses on the relationships between teachers and pupils at the lower secondary school level. The aim is to understand the experiences and perceptions of long-term teachers in the area of relationships with pupils. The theoretical part defines the key aspects of the teacher's personality and the significance of relationships, specifying the pupil and the school social pedagogue. The practical part analyzes interviews with teachers, leading to a deeper understanding of their approaches and the identification of problematic moments. These findings can contribute to supporting positive relationships in the school environment and enrich the practice of social pedagogy |
|
| dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
| dc.identifier.stag |
70589
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-23 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account