Pohádka jako motivační nástroj při práci s dětmi v mateřské škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Pohádka jako motivační nástroj při práci s dětmi v mateřské škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Zycháčková, Magda
dc.contributor.author Pempušová, Aneta
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:47Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:47Z
dc.date.issued 2025-01-08
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57651
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá využitím pohádky jako motivačního nástroje při práci s dětmi v mateřské škole. Cílem je zkoumat, jak lze pohádku efektivně začlenit do vzdělávacího procesu, a jakým způsobem ovlivňuje rozvoj dětské fantazie, komunikačních dovedností, dramatizace a sociálního chování. Teoretická část práce se zaměřuje na charakteristiku předškolního věku, význam pohádek v edukačním procesu a motivaci dětí při práci s literárními texty. Praktická část prezentuje metodiku výuky založenou na čtyřech klasických pohádkách a její realizaci v prostředí mateřské školy. Práce přináší konkrétní pedagogické strategie, které mohou být využity učiteli v mateřských školách pro efektivní práci s pohádkovými příběhy.
dc.format 98 s. (149 239 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject pohádka cs
dc.subject motivace dětí cs
dc.subject hra cs
dc.subject dramatizace cs
dc.subject předčtenářská gramotnost cs
dc.subject fairy tale en
dc.subject children's motivation en
dc.subject game en
dc.subject educational process en
dc.subject early literacy en
dc.title Pohádka jako motivační nástroj při práci s dětmi v mateřské škole
dc.title.alternative Using Fairy Tales as a Motivational Tool for Working with Children in Preschool Education
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Kolumber, Tereza
dc.date.accepted 2025-06-02
dc.description.abstract-translated The bachelor's thesis explores the use of fairy tales as a motivational tool in preschool education. The aim is to examine how fairy tales can be effectively integrated into the educational process and how they influence the development of children's imagination, communication skills and social behavior. The theoretical part focuses on the characteristics of the preschool age, the significance of fairy tales in the educational process and the motivation of children when working with literary texts. The practical part presents a teaching methodology based on four classic fairy tales and its implementation in a preschool setting. The thesis provides specific pedagogical strategies that can be used by educators when working with fairy tale stories.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 70007
dc.date.submitted 2025-04-16


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account