Udržitelný rozvoj ve vzdělávání dětí předškolního věku
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Navrátilová, Hana
|
|
| dc.contributor.author |
Kováčová, Barbora
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:47Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:47Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-08 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57642
|
|
| dc.description.abstract |
Bakalářská práce aplikačního charakteru se zabývá integrací tématu udržitelného rozvoje do vzdělávání dětí předškolního věku. Cílem je navrhnout, realizovat a evaluovat sadu vzdělávacích aktivit ve formě naučné stezky, která prostřednictvím prožitkového učení podporuje rozvoj porozumění základním principům udržitelnosti. Teoretická část se zaměřuje na vymezení pojmu udržitelný rozvoj, jeho historické souvislosti, pilíře a ukotvení v kurikulárních dokumentech předškolního vzdělávání. Zohledňuje rovněž pedagogické přístupy a příklady dobré praxe. Praktická část představuje návrh naučné stezky, která byla ověřena s dětmi z mateřské školy. Na základě evaluace byly sepsány konkrétní doporučení pro budoucí praxi. |
|
| dc.format |
65 s |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
udržitelný rozvoj
|
cs |
| dc.subject |
udržitelný rozvoj ve vzdělávání
|
cs |
| dc.subject |
enviromentální výchova
|
cs |
| dc.subject |
pilíř
|
cs |
| dc.subject |
prožitkové učení
|
cs |
| dc.subject |
předškolní vzdělávání
|
cs |
| dc.subject |
kurikulární dokumenty
|
cs |
| dc.subject |
metodická příručka
|
cs |
| dc.subject |
sustainable development
|
en |
| dc.subject |
sustainable development in education
|
en |
| dc.subject |
environmental education
|
en |
| dc.subject |
pillar
|
en |
| dc.subject |
experiential learning
|
en |
| dc.subject |
pre-school education
|
en |
| dc.subject |
curriculum documents
|
en |
| dc.subject |
methodological guide
|
en |
| dc.title |
Udržitelný rozvoj ve vzdělávání dětí předškolního věku |
|
| dc.title.alternative |
Sustainable Development in Preschool Education |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Obonya, Juraj |
|
| dc.date.accepted |
2025-05-29 |
|
| dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis of an applied nature deals with the integration of the topic of sustainable development into the education of preschool children. The aim is to design, implement and evaluate a set of educational activities in the form of a nature trail that promotes the development of understanding of the basic principles of sustainability through experiential learning. The theoretical part focuses on the definition of the concept of sustainable development, its historical context, pillars and anchoring in the curriculum documents of preschool education. It also considers pedagogical approaches and examples of good practice. The practical part presents the design of a nature trail that has been tested with kindergarten children. Based on the evaluation, specific recommendations for future practice were written. |
|
| dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
| dc.identifier.stag |
69996
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-24 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account