Udržitelný rozvoj ve vzdělávání dětí předškolního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Udržitelný rozvoj ve vzdělávání dětí předškolního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Navrátilová, Hana
dc.contributor.author Kováčová, Barbora
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:47Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:47Z
dc.date.issued 2025-01-08
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57642
dc.description.abstract Bakalářská práce aplikačního charakteru se zabývá integrací tématu udržitelného rozvoje do vzdělávání dětí předškolního věku. Cílem je navrhnout, realizovat a evaluovat sadu vzdělávacích aktivit ve formě naučné stezky, která prostřednictvím prožitkového učení podporuje rozvoj porozumění základním principům udržitelnosti. Teoretická část se zaměřuje na vymezení pojmu udržitelný rozvoj, jeho historické souvislosti, pilíře a ukotvení v kurikulárních dokumentech předškolního vzdělávání. Zohledňuje rovněž pedagogické přístupy a příklady dobré praxe. Praktická část představuje návrh naučné stezky, která byla ověřena s dětmi z mateřské školy. Na základě evaluace byly sepsány konkrétní doporučení pro budoucí praxi.
dc.format 65 s
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject udržitelný rozvoj cs
dc.subject udržitelný rozvoj ve vzdělávání cs
dc.subject enviromentální výchova cs
dc.subject pilíř cs
dc.subject prožitkové učení cs
dc.subject předškolní vzdělávání cs
dc.subject kurikulární dokumenty cs
dc.subject metodická příručka cs
dc.subject sustainable development en
dc.subject sustainable development in education en
dc.subject environmental education en
dc.subject pillar en
dc.subject experiential learning en
dc.subject pre-school education en
dc.subject curriculum documents en
dc.subject methodological guide en
dc.title Udržitelný rozvoj ve vzdělávání dětí předškolního věku
dc.title.alternative Sustainable Development in Preschool Education
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Obonya, Juraj
dc.date.accepted 2025-05-29
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis of an applied nature deals with the integration of the topic of sustainable development into the education of preschool children. The aim is to design, implement and evaluate a set of educational activities in the form of a nature trail that promotes the development of understanding of the basic principles of sustainability through experiential learning. The theoretical part focuses on the definition of the concept of sustainable development, its historical context, pillars and anchoring in the curriculum documents of preschool education. It also considers pedagogical approaches and examples of good practice. The practical part presents the design of a nature trail that has been tested with kindergarten children. Based on the evaluation, specific recommendations for future practice were written.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 69996
dc.date.submitted 2025-04-24


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account