Well-being a jeho souvislost se sociální oporou u žáků středních škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Well-being a jeho souvislost se sociální oporou u žáků středních škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hladík, Jakub
dc.contributor.author Nývltová, Klára
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:43Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:43Z
dc.date.issued 2025-01-08
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57543
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá well-beingem a sociální oporou u žáků středních škol. Cílem výzkumu je provést deskripci sociální opory a well-beingu u těchto žáků. Dále chceme zjistit, jaká je souvislost mezi well-beingem a sociální oporou u těchto žáků. Teoretická část se věnuje vymezení pojmu well-being, jeho oblastmi a well-beingem ve vzdělávání. Dále vymezením sociální opory a sociální sítě. V neposlední řadě se zabýváme žáky středních škol, obdobím adolescence, různým zdrojům sociální opory a jejich vlivem na well-being u těchto žáků. Pro získání dat jsme zvolili kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření. Výsledkem naší práce je především středně silná pozitivní souvislost sociální opory a well-beingu u žáků středních škol. Proto by bylo potřeba více se zaměřit jak na poskytování sociální opory, tak i na zvyšování úrovně well-beingu u těchto žáků.
dc.format 77 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject well-being cs
dc.subject sociální opora cs
dc.subject adolescence cs
dc.subject rodina cs
dc.subject vrstevnická skupina cs
dc.subject škola cs
dc.subject učitel cs
dc.subject žáci cs
dc.subject well-being en
dc.subject social support en
dc.subject adolescence en
dc.subject family en
dc.subject peer group en
dc.subject school en
dc.subject teacher en
dc.subject learners en
dc.title Well-being a jeho souvislost se sociální oporou u žáků středních škol
dc.title.alternative Well-Being and Its Connection with Social Support among Secondary School Students
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Hrbáčková, Karla
dc.date.accepted 2025-05-28
dc.description.abstract-translated The thesis deals with well-being and social support for secondary school students. The aim of the research is to describe social support and well-being of these pupils. Furthermore, we would like to find out what is the relationship between well-being and social support for these pupils. The theoretical part is devoted to the definition of the concept of well-being, its domains and well-being in education. Furthermore, defining social support and social network. Last but not least, we discuss secondary school students, the period of adolescence, different sources of social support and their influence on well being in these students. To obtain the data, we chose quantitative research in the form of a questionnaire survey. The main result of our work is a moderately strong positive association between social support and well-being of secondary school pupils. Therefore, more focus should be placed on both providing social support and increasing the level of well-being of these pupils.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 69874
dc.date.submitted 2025-04-14


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account