Výzkum a aplikace: uživatelské preference v oblasti obuvnictví
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Černeková, Martina
|
|
| dc.contributor.author |
Mlčochová, Amálie Magdaléna
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:28Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:28Z |
|
| dc.date.issued |
2024-10-31 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57231
|
|
| dc.description.abstract |
Diplomová práce se zaměřuje na návrh a realizaci kolekce sportovní obuvi a oděvních doplňků, které vznikly na základě výzkumu preferencí uživatelů. Cílem bylo propojit estetické hodnoty s funkčními požadavky reálných nositelů a vytvořit obuv, která bude nejen vizuálně přitažlivá, ale zároveň nositelná a pohodlná. Vývoj kolekce vycházel z dat získaných prostřednictvím dotazníkového šetření, jehož výsledky ovlivnily jak tvarosloví, tak volbu materiálů. Výsledná kolekce klade důraz na jednoduchost a čistotu linií, doplněnou o jemné detaily, které podtrhují charakter jednotlivých modelů. Součástí procesu bylo také plánované zhotovení forem ve spolupráci s Fakultou technologickou UTB ve Zlíně. Z důvodu časových omezení byla kolekce zatím realizována pouze s využitím 3D tištěných modelů podešví. Přesto projekt představuje funkční návrhový koncept s potenciálem pro další rozvoj a budoucí produkci. Výsledkem práce je autorská kolekce s názvem 440 kamenů, která zahrnuje tři modely sportovní obuvi doplněné o oděvní sety složené z mikiny a kraťasů. Jednotlivé páry obuvi na sebe koncepčně navazují od nejjednoduššího tvarového řešení až po nejvýraznější a formálně nejodvážnější návrh. Kolekce tak odráží promyšlený vývoj návrhu i úmyslnou gradaci ve vizuálním výrazu. Celá kolekce je prezentovaná pod autorskou značkou BO.TY. |
|
| dc.format |
120 s. (147 489 znaků) |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
design obuvi
|
cs |
| dc.subject |
uživatelský výzkum
|
cs |
| dc.subject |
sportovní obuv
|
cs |
| dc.subject |
vizuální identita
|
cs |
| dc.subject |
3D tisk
|
cs |
| dc.subject |
návrh podešve
|
cs |
| dc.subject |
oděvní doplněk
|
cs |
| dc.subject |
funkčnost
|
cs |
| dc.subject |
estetika
|
cs |
| dc.subject |
footwear design
|
en |
| dc.subject |
user research
|
en |
| dc.subject |
sports footwear
|
en |
| dc.subject |
visual identity
|
en |
| dc.subject |
3D printing
|
en |
| dc.subject |
outsole design
|
en |
| dc.subject |
clothing accessory
|
en |
| dc.subject |
functionality
|
en |
| dc.subject |
aesthetics
|
en |
| dc.title |
Výzkum a aplikace: uživatelské preference v oblasti obuvnictví |
|
| dc.title.alternative |
Research and Application: User's Preferences in the Footwear Industry |
|
| dc.type |
diplomová práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Haratyková, Kateřina |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-11 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This thesis focuses on the design and development of a collection of athletic footwear and clothing accessories based on user preference research. The aim was to connect aesthetic values with the functional needs of real users and to create footwear that is not only visually appealing but also wearable and comfortable. The development of the collection was informed by data gathered through a questionnaire survey, the results of which influenced both the formal language of the designs and the choice of materials. The resulting collection emphasizes simplicity and clarity of lines, complemented by subtle details that enhance the character of each model. Part of the process included a planned collaboration with the Faculty of Technology at Tomas Bata University in Zlín for the production of molds. Due to time constraints, the collection was realized using 3D-printed sole prototypes. Nevertheless, the project represents a functional design concept with strong potential for further development and future production. The final outcome is an original collection titled 440 Stones, consisting of three models of athletic footwear accompanied by coordinated outfits made up of sweatshirts and shorts. The footwear models are conceptually connected, progressing from the most minimal and basic form to the most expressive and formally bold design. The collection reflects a deliberate evolution of design and a clear visual gradation. The entire collection is presented under the author's brand BO.TY. |
|
| dc.description.department |
Ateliér Design obuvi |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Design obuvi |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Shoe Design |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
| dc.thesis.degree-name |
MgA. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Multimédia a design |
cs |
| dc.identifier.stag |
69411
|
|
| dc.date.submitted |
2025-05-22 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account