Návrh herního prostředí inspirované přírodou
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Ščuglík, Michal
|
|
| dc.contributor.author |
Cote, Nicole
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:27Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:27Z |
|
| dc.date.issued |
2024-10-31 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57209
|
|
| dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se věnuje návrhu herního prostředí inspirovaného přírodní rezervací Milovice. Cílem je ukázat, jak lze přírodu zapojit do digitálního prostředí a podpořit vztah člověka k ochraně krajiny. Na základě poznatků o ekosystémech, biodiverzitě a projektu velkých kopytníků v Milovicích autorka postupně směřuje k návrhu herního prototypu. Zkoumá také serious games jako žánr, který propojuje edukaci a interaktivitu. Výsledný návrh nevyužívá tradiční narativ, ale vytváří prostor, kde se hráč skrze vizuální zážitek a jednoduché interakce dozvídá o významu rezervace a přírodních procesů. Práce ukazuje možnosti herního designu v oblasti environmentální osvěty. |
|
| dc.format |
61 s. |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
příroda
|
cs |
| dc.subject |
herní prostředí
|
cs |
| dc.subject |
design
|
cs |
| dc.subject |
serious games
|
cs |
| dc.subject |
nature
|
en |
| dc.subject |
game environment
|
en |
| dc.subject |
design
|
en |
| dc.subject |
serious games
|
en |
| dc.title |
Návrh herního prostředí inspirované přírodou |
|
| dc.title.alternative |
Design of a Natural Gaming Environment |
|
| dc.type |
diplomová práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Dvořáčková, Markéta |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-20 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This thesis is dedicated to the design of a game environment inspired by the Milovice Nature Reserve. The aim is to show how nature can be integrated into the digital environment and to promote the human relationship to the conservation of the environment. Based on the knowledge about ecosystems, biodiversity and the large ungulates project in Milovice, the author gradually moves towards the design of a game prototype. It also explores serious games as a genre that combines education and interactivity. The resulting design does not use a traditional narrative, but creates a space where the player learns about the importance of the reserve and natural processes through a visual experience and simple interactions. The thesis demonstrates the potential of game design in environmental education. |
|
| dc.description.department |
Game Design |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Game Design |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Game Design |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
| dc.thesis.degree-name |
MgA. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Multimédia a design |
cs |
| dc.identifier.stag |
69376
|
|
| dc.date.submitted |
2025-05-23 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account