Syntezátor Moog Modular a jeho použití v hororových filmech

DSpace Repository

Language: English čeština 

Syntezátor Moog Modular a jeho použití v hororových filmech

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hruda, Pavel
dc.contributor.author Zmoyan, Ani
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:21Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:21Z
dc.date.issued 2024-12-02
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57072
dc.description.abstract Tato práce zkoumá využití modulárního syntezátoru Moog v hororové filmové hudbě z historického, technického a psychoakustického hlediska. Zaměřuje se na to, jak Moog přispívá k vytváření děsivých zvukových atmosfér a zda digitální emulace dokážou napodobit jeho účinky. Pomocí případových studií filmů "Osvícení", "Mechanický pomeranč", "Tron" a "Koyaanisqatsi" porovnává analogovou a digitální syntézu v kontextu filmového zvuku. Práce ukazuje, že modulární syntéza zůstává klíčovým nástrojem pro vyvolávání strachu, zejména díky schopnosti vytvářet infrazvuky, disonanci a nelineární efekty.
dc.format 36 s. (37 010 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Moog Modular cs
dc.subject filmová hudba cs
dc.subject horor cs
dc.subject zvukový design cs
dc.subject psychoakustika cs
dc.subject elektronická hudba cs
dc.subject Moog Modular en
dc.subject film music en
dc.subject horror en
dc.subject sound design en
dc.subject psychoacoustics en
dc.subject electronic music en
dc.title Syntezátor Moog Modular a jeho použití v hororových filmech
dc.title.alternative The Moog Modular synthesizer and its use in horror films
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Grečnár, Ján
dc.date.accepted 2025-06-18
dc.description.abstract-translated This thesis explores the use of the Moog Modular synthesizer in horror film scoring from historical, technical, and psychoacoustic perspectives. It focuses on how the Moog contributes to creating terrifying soundscapes and whether digital emulations can replicate its effects. Through case studies of "The Shining", "A Clockwork Orange", "Tron", and "Koyaanisqatsi", it compares analog and digital synthesis in the context of film sound. The thesis demonstrates that modular synthesis remains a key tool for inducing fear, particularly through its ability to produce infrasound, dissonance, and nonlinear effects.
dc.description.department Ateliér Audiovize
dc.thesis.degree-discipline Zvuková skladba cs
dc.thesis.degree-discipline Sound Editing en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name BcA.
dc.thesis.degree-program Teorie a praxe audiovizuální tvorby cs
dc.thesis.degree-program Theory and Practice of Audiovisual Arts en
dc.identifier.stag 69155
dc.date.submitted 2025-05-16


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account