| dc.contributor.advisor |
Liebenberger, Július
|
|
| dc.contributor.author |
Momčev, Jonathan
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:20Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:20Z |
|
| dc.date.issued |
2024-12-02 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57058
|
|
| dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá filmařskými postupy, které tvůrci seriálu Breaking Bad využívají k dosažení dramatických a napínavých situací. Také se soustředí na subtilní provedení různých tvůrčích výzev, se kterými se filmaři běžně potkávají. Práce se soustředí primárně na způsob kamerového vyprávění, kde nejdůležitějším pojmem je záběr. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy týkající se záběru, jeho velikostí a dalších definujících prvků, přičemž je kladen důraz na srozumitelnost pro široké spektrum čtenářů. V analytické části se práce zabývá rozborem některých scén z epizody Průchod, přičemž se zaměřuje na techniky záběrování a jejich vliv na narativní a stylovou rovinu příběhu. Cílem je objevení drobných, ale přesto hybných prvků vizuálního vyprávění, přičemž je zdůrazněn význam kameramanských rozhodnutí, které při pečlivém pozorování mohou dovézt diváka k zamyšlení nad jejich možnými interpretačními vrstvami. |
|
| dc.format |
53 |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
Breaking Bad
|
cs |
| dc.subject |
Vince Gilligan
|
cs |
| dc.subject |
záběr
|
cs |
| dc.subject |
analýza
|
cs |
| dc.subject |
styl
|
cs |
| dc.subject |
vyprávění
|
cs |
| dc.subject |
seriál
|
cs |
| dc.subject |
Breaking Bad
|
en |
| dc.subject |
Vince Gilligan
|
en |
| dc.subject |
shot
|
en |
| dc.subject |
analysis
|
en |
| dc.subject |
style
|
en |
| dc.subject |
narration
|
en |
| dc.subject |
serial
|
en |
| dc.title |
Vliv záběrování na vyprávění v seriálu Breaking Bad v epizodě Průchod |
|
| dc.title.alternative |
The impact of framing on narrative in Breaking Bad's The Passage |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Komorný, Štefan |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-19 |
|
| dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis deals with the filmmaking techniques used by the creators of the Breaking Bad series to achieve dramatic and suspenseful situations. It also focuses on the subtle execution of various creative challenges that filmmakers commonly encounter. The work focuses primarily on the method of camera narration, where the most important concept is the shot. In the theoretical part, the basic concepts related to the shot, its sizes and other defining elements are defined, while the emphasis is on comprehensibility for a wide range of readers. In the analytical part, the work deals with the analysis of some scenes from the episode Passage, while focusing on filming techniques and their influence on the narrative and stylistic level of the story. The aim is the discovery of subtle, but still moving elements of visual storytelling, while emphasizing the importance of cinematographer's decisions, which, upon careful observation, can lead the viewer to think about their possible layers of interpretation. |
|
| dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Kamera |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Film Photography |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
| dc.thesis.degree-name |
BcA. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
| dc.identifier.stag |
69134
|
|
| dc.date.submitted |
2025-05-15 |
|