| dc.contributor.advisor |
Liebenberger, Július
|
|
| dc.contributor.author |
Maléř, Jaroslav
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:20Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:20Z |
|
| dc.date.issued |
2024-12-02 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57054
|
|
| dc.description.abstract |
Bakalářská práce se věnuje využití širokoúhlých, ultra širokoúhlých a fisheye objektivů ve filmové tvorbě, a to jak z hlediska jejich technických vlastností, tak dramaturgického potenciálu. Teoretická část popisuje konstrukci a optické charakteristiky těchto objektivů, včetně typů zkreslení a jejich vlivu na filmový obraz. Praktická část analyzuje použití specifických širokoúhlých objektivů ve filmu Chudáčci (2023) režiséra Yorgose Lanthimose a kameramana Robbieho Ryana. Zaměřuje se na to, jak tyto objektivy přispívají k jedinečnému vizuálnímu stylu, vytvářejí surrealistickou atmosféru a posilují emocionální vnímání postav. Práce dochází k závěru, že tyto objektivy nejsou pouze technickým nástrojem, ale také silným výrazovým prostředkem filmové řeči. |
|
| dc.format |
77s. (96 340 znaků) |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
širokoúhlý objektiv
|
cs |
| dc.subject |
ultra širokoúhlý objektiv
|
cs |
| dc.subject |
fisheye
|
cs |
| dc.subject |
filmová kamera
|
cs |
| dc.subject |
filmový objektiv
|
cs |
| dc.subject |
Chudáčci
|
cs |
| dc.subject |
Robbie Ryan
|
cs |
| dc.subject |
Yorgos Lanthimos
|
cs |
| dc.subject |
wide-angle lens
|
en |
| dc.subject |
ultra wide-angle lens
|
en |
| dc.subject |
fisheye
|
en |
| dc.subject |
film camera
|
en |
| dc.subject |
cinematic lens
|
en |
| dc.subject |
Poor Things
|
en |
| dc.subject |
Robbie Ryan
|
en |
| dc.subject |
Yorgos Lanthimos
|
en |
| dc.title |
Širokoúhlé, ultra širokoúhlé a fisheye objektivy a jejich dramatické využití ve filmu Chudáčci |
|
| dc.title.alternative |
Wide-angle and Ultra-wide-angle Lenses and their Dramatic use in the Work of Cinematographer Robbie Ryan in the Movie Poor Things |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Komorný, Štefan |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-19 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis focuses on the use of wide-angle, ultra-wide-angle, and fisheye lenses in filmmaking, examining both their technical properties and dramaturgical potential. The theoretical part describes the construction and optical characteristics of these lenses, including types of distortion and their impact on the cinematic image. The practical part analyzes the use of specific wide-angle lenses in the film Poor Things (2023) directed by Yorgos Lanthimos and shot by cinematographer Robbie Ryan. It explores how these lenses contribute to the film's unique visual style, create a surreal atmosphere, and enhance the emotional perception of the characters. The thesis concludes that such lenses are not only technical tools but also powerful expressive elements of cinematic language. |
|
| dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Kamera |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Film Photography |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
| dc.thesis.degree-name |
BcA. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
| dc.identifier.stag |
69129
|
|
| dc.date.submitted |
2025-05-16 |
|