dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Žák, Jan
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T14:03:30Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T14:03:30Z |
|
dc.date.issued |
2008-05-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/5702
|
|
dc.description.abstract |
Ve své diplomové práci jsem se v teoretické části zaměřil především na dítě způsobilé a nezpůsobilé školní docházky, kritéria a znaky školní zralosti. Rovněž se věnuji vlivu rodiny a mateřské školy na vstup dítěte do první třídy. Popisuji zápis dítěte do první třídy tradiční i netradiční formou. V praktické části jsem zjišťoval míru spolupráce mezi mateřskou a základní školou za pomoci dotazníkové metody. Dále jsem uvedl výsledky výzkumu a jejich analýzu. |
cs |
dc.format |
60 s. , 5 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
442656 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
školní zralost a nezralost
|
cs |
dc.subject |
školní připravenost
|
cs |
dc.subject |
tradiční a netradiční zápis
|
cs |
dc.subject |
school maturity and immaturity
|
en |
dc.subject |
school readiness
|
en |
dc.subject |
traditional and untraditional enrolment
|
en |
dc.title |
Spolupráce mateřské školy a základní školy při přípravě dítěte do 1.třídy. |
cs |
dc.title.alternative |
Cooperation mother's school and primary school at preparation child to the first class. |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Andrysová, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2008-06-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
In the theoretical part of my diploma thesis I concentrated first of all on child fitness and unfitness for school attendance, criteria and characteristics of school maturity. Also I pay attention to the influence of family and kindergarten on the enrolment of a child in the first year. I describe the enrolment of a child in the first year/grade in a conventional as well as unconventional way. In the practical part I investigate the extent of cooperation between kindergarten and primary school using a questionnaire method. Then I present results of the research and their analysis. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
7804
|
|
dc.date.assigned |
2008-01-03 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
přechod na základní školu
|
cs |
local.subject |
spolupráce
|
cs |
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
school attendance
|
en |
local.subject |
cooperation
|
en |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
elementary schools
|
en |