Práce s žánry v mezinárodní tvorbě Yorgose Lanthimose
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Velič, Martin
|
|
| dc.contributor.author |
Ryba, Jan
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:18Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:18Z |
|
| dc.date.issued |
2024-12-02 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56994
|
|
| dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá scénáristickou teorií filmového žánru a jejím využitím v tvorbě řeckého režiséra Yorgose Lanthimose v letech 2015-2018. V teoretické části se věnuje vymezení pojmu filmový žánr a následně definuje ty, které jsou zastoupeny ve filmech Humr, Zabití posvátného jelena a Favoritka. Analytická část se zaměřuje na způsoby, jakými autor žánry využívá a kombinuje. Cílem práce je na konkrétních příkladech ukázat efektivní využití žánrové teorie v uměleckém filmu a naznačit, jak se může stát výrazem autorského rukopisu. |
|
| dc.format |
59 |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
Yorgos Lanthimos
|
cs |
| dc.subject |
filmový žánr
|
cs |
| dc.subject |
scenáristické postupy
|
cs |
| dc.subject |
příběhové beaty
|
cs |
| dc.subject |
horor
|
cs |
| dc.subject |
komedie
|
cs |
| dc.subject |
Yorgos Lanthimos
|
en |
| dc.subject |
film genre
|
en |
| dc.subject |
screenwriting techniques
|
en |
| dc.subject |
story beats
|
en |
| dc.subject |
comedy
|
en |
| dc.subject |
horror
|
en |
| dc.title |
Práce s žánry v mezinárodní tvorbě Yorgose Lanthimose |
|
| dc.title.alternative |
Genre Analysis in the International Work of Yorgos Lanthimos |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Gogola, Jan |
|
| dc.contributor.referee |
Pustina Kocí, Irena |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-19 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis explores screenwriting theory related to film genre and its application in the work of Greek director Yorgos Lanthimos between 2015 and 2018. The theoretical section defines the concept of film genre and identifies the genres represented in The Lobster, The Killing of a Sacred Deer, and The Favourite. The analytical part focuses on how the filmmaker uses and combines genres. The aim of the thesis is to demonstrate, through specific examples, the effective use of genre theory in art-house cinema and to suggest how it can become a hallmark of auteur style. |
|
| dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Režie a scenáristika |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Directing and Screenwriting |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
| dc.thesis.degree-name |
BcA. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
| dc.identifier.stag |
66207
|
|
| dc.date.submitted |
2025-05-16 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account