Práce s žánry v mezinárodní tvorbě Yorgose Lanthimose

DSpace Repository

Language: English čeština 

Práce s žánry v mezinárodní tvorbě Yorgose Lanthimose

Show simple item record

dc.contributor.advisor Velič, Martin
dc.contributor.author Ryba, Jan
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:18Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:18Z
dc.date.issued 2024-12-02
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/56994
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se zabývá scénáristickou teorií filmového žánru a jejím využitím v tvorbě řeckého režiséra Yorgose Lanthimose v letech 2015-2018. V teoretické části se věnuje vymezení pojmu filmový žánr a následně definuje ty, které jsou zastoupeny ve filmech Humr, Zabití posvátného jelena a Favoritka. Analytická část se zaměřuje na způsoby, jakými autor žánry využívá a kombinuje. Cílem práce je na konkrétních příkladech ukázat efektivní využití žánrové teorie v uměleckém filmu a naznačit, jak se může stát výrazem autorského rukopisu.
dc.format 59
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Yorgos Lanthimos cs
dc.subject filmový žánr cs
dc.subject scenáristické postupy cs
dc.subject příběhové beaty cs
dc.subject horor cs
dc.subject komedie cs
dc.subject Yorgos Lanthimos en
dc.subject film genre en
dc.subject screenwriting techniques en
dc.subject story beats en
dc.subject comedy en
dc.subject horror en
dc.title Práce s žánry v mezinárodní tvorbě Yorgose Lanthimose
dc.title.alternative Genre Analysis in the International Work of Yorgos Lanthimos
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Gogola, Jan
dc.contributor.referee Pustina Kocí, Irena
dc.date.accepted 2025-06-19
dc.description.abstract-translated This bachelor's thesis explores screenwriting theory related to film genre and its application in the work of Greek director Yorgos Lanthimos between 2015 and 2018. The theoretical section defines the concept of film genre and identifies the genres represented in The Lobster, The Killing of a Sacred Deer, and The Favourite. The analytical part focuses on how the filmmaker uses and combines genres. The aim of the thesis is to demonstrate, through specific examples, the effective use of genre theory in art-house cinema and to suggest how it can become a hallmark of auteur style.
dc.description.department Ateliér Audiovize
dc.thesis.degree-discipline Režie a scenáristika cs
dc.thesis.degree-discipline Directing and Screenwriting en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name BcA.
dc.thesis.degree-program Teorie a praxe audiovizuální tvorby cs
dc.thesis.degree-program Theory and Practice of Audiovisual Arts en
dc.identifier.stag 66207
dc.date.submitted 2025-05-16


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account