Prekoncepty žáků na 1. stupni ZŠ o životě hmyzu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Fenyková, Petra
|
|
dc.contributor.author |
Pažoutová, Barbora
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:17:04Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:17:04Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56767
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Cílem diplomové práce je zjistit, jaké mají žáci 1. stupně ZŠ prekoncepty o životě hmyzu. V teoretické části se zabýváme vymezením základních pojmů a využíváním prekonceptů v edukačním prostředí. Empirická část práce je zaměřena kvalitativně. Prostřednictvím dvou výzkumných metod - interview a pojmového mapování jsme zjistili, jaké mají žáci prekoncepty o životě včely a mravence, ale také jejich strukturu. Zjištění dále porovnáváme v diskusní části s dostupnými zahraničními studiemi a také jsou doplněny o doporučení pro využití v praxi. |
|
dc.format |
99 s. (149 000 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
žákovské prekoncepty
|
cs |
dc.subject |
miskoncepty
|
cs |
dc.subject |
přírodovědné vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
konstruktivismus
|
cs |
dc.subject |
Children´s preconceptions
|
en |
dc.subject |
Misconceptions
|
en |
dc.subject |
Science education
|
en |
dc.subject |
Constructivism
|
en |
dc.title |
Prekoncepty žáků na 1. stupni ZŠ o životě hmyzu |
|
dc.title.alternative |
Preconceptions of pupils at primary school about insect life |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Horníčková, Beata |
|
dc.date.accepted |
2024-05-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
The master's thesis has a theoretical-empirical nature. Its aim is to examine the preconceptions primary school students have about insect life. The theoretical part defines basic concepts and explores the utilization of preconceptions in educational settings. The empirical section employs qualitative methods, specifically interviews and concept mapping, to uncover students' preconceptions about the lives of bees and ants, as well as their underlying structures. These findings are subsequently compared in the discussion section with available foreign studies and supplemented with recommendations for practical application. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
67668
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account