Profil marketingového manažera v kontextu trhu práce

DSpace Repository

Language: English čeština 

Profil marketingového manažera v kontextu trhu práce

Show simple item record

dc.contributor.advisor Bačuvčík, Radim
dc.contributor.author Opelík, Daniel
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:17:02Z
dc.date.available 2024-07-23T13:17:02Z
dc.date.issued 2024-01-31
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/56700
dc.description.abstract Práce se zabývá fenoménem marketingových manažerů na trhu práce, a to v kontextu sportovního odvětví. Jde o rozbor činností marketingových manažerů stran poptávky a nabídky na českém trhu práce. Práce popisuje základní principy managementu, trhu práce a základy manažerské či marketingové činnosti. Cílem práce je vymezit typickou náplň práce marketingových manažerů, a to na základě analýzy poptávkové a nabídkové strany trhu práce. V práci je užito metody dotazníkového šetření a obsahové analýzy ke zkoumání nastíněného fenoménu. Výsledky práce představují stav náplně práce marketingových manažerů v kontextu českého trhu práce, včetně profilu typických činností marketingového manažera.
dc.format 80
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject náplň práce cs
dc.subject marketingový manažer cs
dc.subject trh práce cs
dc.subject manažerské role cs
dc.subject job description en
dc.subject marketing manager en
dc.subject labour market en
dc.subject managerial roles en
dc.title Profil marketingového manažera v kontextu trhu práce
dc.title.alternative Profile of a Marketing Manager in the Context of the Labour Market
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Staňková, Pavla
dc.date.accepted 2024-05-22
dc.description.abstract-translated The thesis deals with the phenomenon of marketing managers on the labour market, in the context of the sports industry. It is an analysis of the activities of marketing managers on the demand and supply side of the Czech labour market. The thesis describes the basic principles of management, the labour market and the basics of managerial or marketing activities. The aim of the thesis is to define the typical work of marketing managers based on the analysis of the demand and supply side of the labour market. The thesis uses the method of questionnaire survey and content analysis to investigate the outlined phenomenon. The results of the thesis present the state of the job of marketing managers in the context of the Czech labour market, including the profile of typical activities of a marketing manager.
dc.description.department Ústav marketingových komunikací
dc.thesis.degree-discipline Marketingová komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Marketingová komunikace cs
dc.identifier.stag 68367
dc.date.submitted 2024-04-12


Files in this item

Files Size Format View Description
opelík_2024_dp.pdf 2.202Mb PDF View/Open None
opelík_2024_op.pdf 160.3Kb PDF View/Open None
opelík_2024_vp.docx 92.09Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account