dc.contributor.advisor |
Kocourek, Josef
|
|
dc.contributor.author |
Prochásková, Kristina
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:17:01Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:17:01Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56674
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá efektivitou fungování Zlínského kreativního klastru. Cílem je zhodnotit efektivitu fungování klastru od jeho založení po současnost. Práce je rozdělena na teoretickou, praktickou a projektovou část. Teoretická část se věnuje pojmům kulturní a kreativní průmysly a klastr. Jedná se o vymezení, vznik, vazbu na strategické dokumenty v České republice a Evropské unie, financování apod. Praktická část analyzuje samotný Zlínský kreativní klastr, kterého lze považovat za důležitého hráče v oblasti rozvoje kulturních a kreativních průmyslů ve Zlínském kraji. Dále se praktická část skládá z analýzy konkurence kreativních klastrů na evropském trhu a individuálních hloubkových rozhovorů se zakladateli i současnými členy klastru pomocí polostrukturovaných otázek. Je zapotřebí zjistit především jejich motivace a očekávání spojené s klastrem. Na základě vlastní analýzy a provedených rozhovorů jsou identifikovány změny fungování od založení až po současnost, bariéry a pozitiva, a tím i zhodnocení současného stavu klastru. Z následujících závěrů bude vytvořen návrh k efektivnějšímu rozvoji a budování klastru. |
|
dc.format |
116 s. (185 510 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
kreativní klastr
|
cs |
dc.subject |
kreativní průmysl
|
cs |
dc.subject |
klastr
|
cs |
dc.subject |
kreativita
|
cs |
dc.subject |
efektivita
|
cs |
dc.subject |
efektivita fungování kreativního klastru
|
cs |
dc.subject |
creative cluster
|
en |
dc.subject |
creative industry
|
en |
dc.subject |
cluster
|
en |
dc.subject |
creativity
|
en |
dc.subject |
efficiency
|
en |
dc.subject |
efficiency of operation of a creative cluster
|
en |
dc.title |
Efektivita fungování Zlínského kreativního klastru |
|
dc.title.alternative |
The Efficiency of the Zlín Creative Cluster |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Dolínková, Olga |
|
dc.date.accepted |
2024-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
This master's thesis evaluates the Zlín Creative Cluster's effectiveness from its inception to present. It comprises theoretical, practical, and project sections. The theoretical part explores cultural and creative industries and clusters, including definitions, strategic relevance in the Czech Republic and the EU, and financing. The practical section analyses the cluster's role in the Zlín Region's cultural and creative sectors, incorporating interviews with founders and members to understand their motivations and expectations. It also assesses competition among European creative clusters, identifying operational changes, challenges, and advantages over time. The findings lead to proposals for the cluster's more effective development. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.identifier.stag |
68425
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-12 |
|