Dokumentární tvorba v zajetí divoké vody
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Ondruš, Juraj
|
|
dc.contributor.author |
Kuthan, Michal
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:17:01Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:17:01Z |
|
dc.date.issued |
2023-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56671
|
|
dc.description.abstract |
Touha objevovat patří k základním rysům naší civilizace. Vodácké dokumentární snímky umožňují nahlédnout do nejhlubších kaňonů a velkých peřejí divokých řek po celém světě. Na základě historického kontextu je možné vypozorovat konflikt mezi evropským a americkým přístupem k tvorbě expedičních filmů. Zároveň i pohled na etické otázky, které tyto filmy vyvolávají se velmi liší. Expediční filmy se stávají populárnější pro širší divácké spektrum a na pole distribučních kanálů se dostávají velcí hráči jako Netflix nebo Redbull Media House. Vnímám tedy potřebu podrobit tyto snímky výzkumu a poukázat na některá problematická témata s nimi spojená. Ačkoliv je práce zaměřená na dokumentární snímky v oblasti expedičního pádlování, nabité poznatky je možné aplikovat na celou škálu tzv. outdoorových dokumentárních filmů. |
|
dc.format |
75 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
dokumentární film
|
cs |
dc.subject |
expediční film
|
cs |
dc.subject |
adrenalinový snímek
|
cs |
dc.subject |
evropská filmová škola
|
cs |
dc.subject |
střet kultur
|
cs |
dc.subject |
etická dilemata
|
cs |
dc.subject |
Rush Sturges
|
cs |
dc.subject |
divoká voda
|
cs |
dc.subject |
documentary filmmaking
|
en |
dc.subject |
exploring
|
en |
dc.subject |
white water
|
en |
dc.subject |
adrenalin
|
en |
dc.subject |
outdoor filming
|
en |
dc.subject |
European film
|
en |
dc.subject |
film language
|
en |
dc.subject |
ethic dilemmas
|
en |
dc.subject |
Rush Sturges
|
en |
dc.title |
Dokumentární tvorba v zajetí divoké vody |
|
dc.title.alternative |
1. Theoretical part: Documentary Filmmaking Captured by White Water - MgA. Juraj Ondruš Ph.D. 2. Practical part: Audiovisual Work or Thematical Set of Audiovisual Works, Lenght at Least 20 Minutes, or Project Part of Theoretical Bachelor Thesis - doc. Mga. Libor Nemeškal, Ph.D |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Krcha, Daniel |
|
dc.contributor.referee |
Polenský, Tomáš |
|
dc.date.accepted |
2024-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
Passion for exploring is one of the basic aspects of human being. In this work we are about to have a closer look at movies that takes us to the deepest canyons and wildest rapids of unleashed rivers around the world. Based on historical context it's possible to see different approach between European and American film makers. There is also an ethical issue about what and how is being displayed in the movies. White water films are getting more and more popular these days. Even big distributors such as Netflix or Redbull Media House are interested in producing them. My goal is to point out some controversial topics and look at new possibilities in this industry. However, my thesis is focused on white water descents it's also possible to apply gained knowledge to almost any type of expedition movie. |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Střihová skladba |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Film Editing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
66133
|
|
dc.date.submitted |
2024-05-17 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account