dc.contributor.advisor |
Pavlů, Dušan
|
|
dc.contributor.author |
Holčáková, Jitka
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-13T13:04:32Z |
|
dc.date.available |
2010-07-13T13:04:32Z |
|
dc.date.issued |
2006-05-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/565
|
|
dc.description.abstract |
Obyvatelstvo České republiky je na přelomu 20. a 21. století nejstarší v celé své dosavadní historii. Vedle demografických změn se stárnutím obyvatelstva se zákonitě v budoucnu změní i životní styl společnosti, dojde ke změnám struktury trhu průmyslového zboží i ke změnám životních hodnot. Dnešní senioři se změnili, dávají přednost aktivnějšímu prožívání důchodového věku. Zřejmé jsou sociální a ekonomické parametry: vyšší vzdělání, počítačová gramotnost, větší nároky na životní úroveň, na rozsah služeb Starší lidé budou vzdělanější a tím také aktivnější, sebevědomější a se širším spektrem zájmů. Je důležité, aby si lidé už v produktivním věku začali uvědomovat nutnost spoření finančních prostředků na období důchodu, a to formou různých penzijních připojištění, životních pojištění, investičních kapitálových pojištění, stavebního spoření Segment seniorů bude představovat pro spotřební průmysl velice významnou zákaznickou sféru. Zvyšující se podíly seniorů ve společnosti jasně předznamenávají, že v budoucnosti senioři nebudou marginální skupinou, jejíž hodnoty a orientace mohou být přehlíženy. Nekomerční sektor také nabízí mnoho kvalitních služeb a aktivit směřovaných primárně na tuto cílovou skupinu. |
cs |
dc.format |
70 s., 20 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
3820781 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
Senior
|
cs |
dc.subject |
stárnutí
|
cs |
dc.subject |
ageismus
|
cs |
dc.subject |
elderspeak
|
cs |
dc.subject |
demografická panika
|
cs |
dc.subject |
cílová skupina
|
cs |
dc.subject |
nekomerční sektor
|
cs |
dc.subject |
internetový portál pro seniory
|
cs |
dc.subject |
univerzita třetího věku
|
cs |
dc.subject |
komerční sektor
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
segment
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
produkty pro seniory
|
cs |
dc.subject |
Senior
|
en |
dc.subject |
ageing
|
en |
dc.subject |
ageism
|
en |
dc.subject |
elderspeak
|
en |
dc.subject |
demographic panic
|
en |
dc.subject |
target group
|
en |
dc.subject |
non-commercial sector
|
en |
dc.subject |
internet gate for seniors
|
en |
dc.subject |
the third age university
|
en |
dc.subject |
commercial sector
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
segment
|
en |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
products for seniors
|
en |
dc.title |
Senioři jako cílová skupina |
cs |
dc.title.alternative |
Seniors like a target group |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2006-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
Today's population of the Czech Republic is the oldest one during the whole up to now existence. Beside demographical changes, aging of the population inevitably brings the change of life style as well. Inevitable are also changes in consumer goods structure and life values. Current seniors has changed, they prefer more active spending of their spare time. Obvious are social and economic parameters: higher education, IT literacy, higher demands for live standard, for amount of services Older people will become more educated and thus more active and self confident and with wider spectre of interests. People of the productive age are becoming aware of the necessity to arrange vital moves concerning their retirement period. To assure a dignified later life they have to safe financial resources by investments in pension insurance, life insurance, capital insurance, housing saving Seniors will become an important market segment. The growing participation of seniors in society clearly indicates that in the future, seniors will not represent a marginal group, its values and orientation will no longer be overseen. Non commercial sector offers ample of services and activities primarily focused on this target group. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
2709
|
|
dc.date.assigned |
2006-01-13 |
|
utb.result.grade |
B |
|