Zkušenosti učitele MŠ s prevencí a ochranou zdraví u dětí předškolního věku v případě infekčního onemocnění

DSpace Repository

Language: English čeština 

Zkušenosti učitele MŠ s prevencí a ochranou zdraví u dětí předškolního věku v případě infekčního onemocnění

Show simple item record

dc.contributor.advisor Plisková, Barbora
dc.contributor.author Janíková, Soňa
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:57Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:57Z
dc.date.issued 2024-01-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/56584
dc.description.abstract Předložená bakalářská práce je teoreticko-empirického charakteru. Cílem této práce je zjistit, jaké zkušenosti mají učitelé s prevencí a ochranou zdraví dětí předškolního věku z hlediska přenosu a šíření infekčních onemocnění v prostředí mateřských škol. Teoretická část práce vymezuje pojmy související s tématem prevence a ochrany zdraví, dále se věnuje epidemiologickým opatřením, která jsou nezbytná z hlediska předcházení šíření infekčních onemocnění a pojednává o postavení MŠ a učitele MŠ v kontextu prevence a ochrany zdraví dětí. Empirická část práce využívá kvantitativní design výzkumu a prezentuje výsledky výzkumného šetření, které bylo provedeno prostřednictvím dotazníku pro učitele mateřských škol. Výzkumný soubor tvoří učitelé a učitelky mateřských škol ČR. Výsledky výzkumu naznačují, jaká opatření učitelé MŠ nejčastěji uplatňují z hlediska prevence šíření nákaz v prostředí mateřských škol, s jakými překážkami se potýkají při jejich uplatňování a jak vnímají důležitost výchovy ke zdraví v kontextu prevence a ochrany zdraví dětí. Na závěr empirické části je provedena interpretace získaných výsledků a následné shrnutí závěrů výzkumu. Jsou zde také formulována doporučení pro praxi, která mohou významnou měrou přispět ke zlepšení situace z hlediska předcházení šíření infekcí v prostředí mateřských škol.
dc.format 96
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject prevence cs
dc.subject role učitele cs
dc.subject ochrana zdraví cs
dc.subject výchova ke zdraví cs
dc.subject infekční onemocnění cs
dc.subject epidemiologická opatření cs
dc.subject prevention en
dc.subject role of the teacher en
dc.subject health protection en
dc.subject health education en
dc.subject infectious diseases en
dc.subject epidemiological measures en
dc.title Zkušenosti učitele MŠ s prevencí a ochranou zdraví u dětí předškolního věku v případě infekčního onemocnění
dc.title.alternative Kindergarten Teacher's Experience with Prevention and Health Protection of Preschool Children in Case of Infectious Diseases
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Šťastná, Michaela
dc.date.accepted 2024-05-23
dc.description.abstract-translated The presented bachelor thesis is of theoretical-empirical character. The aim of this thesis is to find out what experiences teachers have with the prevention and health protection of preschool children in terms of transmission and spread of infectious diseases in the kindergarten environment. The theoretical part of the thesis defines the concepts related to the topic of prevention and health protection, then discusses the epidemiological measures that are necessary in terms of preventing the spread of infectious diseases and discusses the position of the kindergarten and kindergarten teacher in the context of prevention and health protection of children. The empirical part of the thesis uses a quantitative research design and presents the results of a survey conducted through a questionnaire for kindergarten teachers. The research sample consists of teachers of kindergartens in the Czech Republic. The results of the research indicate what measures are most frequently applied by kindergarten teachers in terms of preventing the spread of diseases in the kindergarten environment, what obstacles they face in their application, and how they perceive the importance of health education in the context of prevention and protection of children's health. At the end of the empirical part, the interpretation of the obtained results and the subsequent summary of the research findings are presented. Recommendations for practice are also formulated, which can significantly contribute to improving the situation in terms of preventing the spread of infections in the kindergarten environment.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 67396
dc.date.submitted 2024-04-26


Files in this item

Files Size Format View Description
janíková_2024_dp.pdf 2.585Mb PDF View/Open None
janíková_2024_op.docx 26.88Kb Unknown View/Open None
janíková_2024_vp.docx 27.29Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account