Desexualizace ženského těla ve filmu pohledem kameramanky

DSpace Repository

Language: English čeština 

Desexualizace ženského těla ve filmu pohledem kameramanky

Show simple item record

dc.contributor.advisor Černich, Adam
dc.contributor.author Dzhanovska, Ivana
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:56Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:56Z
dc.date.issued 2023-12-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/56539
dc.description.abstract Tato práce se zaměřuje na problematiku sexualizace ženského těla ve filmu prostřednictvím mužského pohledu (male gaze). Rozebírá problematiku cenzury ženského těla na sociálních sítích. Zkoumá význam ženského aktu v průběhu staletí a jeho proměny. Studuje, jak vynález fotografie, kinematografie a tisku přispěl k objektivizaci ženského těla. Definuje tzv. mužský a ženský pohled, poté analyzuje a porovnává filmové scény s autorčinými fotografiemi ve vztahu k zobrazování nahoty. Analyzuje použití female gaze ve filmu "Portrét dívky v plamenech" (2019, režie: Céline Sciamma, kamera: Claire Mathon). Nakonec definuje "recept" na desexualizaci ženského těla ve filmu a vyvozuje závěry pro využití nahoty obecně v další autorčině tvorbě.
dc.format 60
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject mužský pohled cs
dc.subject ženský pohled cs
dc.subject nahota cs
dc.subject zobrazení ženského aktu cs
dc.subject desexualizace ženského těla cs
dc.subject Portrét dívky v plamenech cs
dc.subject kinematografie cs
dc.subject filmová tvorba cs
dc.subject filmový průmysl cs
dc.subject male gaze en
dc.subject female gaze en
dc.subject nudity en
dc.subject female nude image en
dc.subject desexualizing the female body en
dc.subject A Portrait of a Lady on Fire en
dc.subject cinematography en
dc.subject filmmaking en
dc.subject film industry en
dc.title Desexualizace ženského těla ve filmu pohledem kameramanky
dc.title.alternative The Desexualisation of the Female Body in Film through the Eyes of a Cinematographer
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Komorný, Štefan
dc.contributor.referee Liebenberger, Július
dc.date.accepted 2024-06-13
dc.description.abstract-translated This work focuses on the issue of the over-sexualization of the female body through the male gaze in film. It addresses the issue of censorship of the female body on social media. It explores the meaning of the female nude over the centuries and how it has changed. It examines how the invention of photography, cinematography, and printing contributed to the objectification of the female body. It defines the so-called male and female gaze. It then analyses and compares film scenes with the author's photography concerning the depiction of nudity. It analyses the use of the female gaze in the film A Portrait of a Lady on Fire (2019, director: Céline Sciamma, cinematographer: Claire Mathon). Finally, the work defines a "recipe" for the desexualization of the female body in film and draws conclusions about the use of nudity in general in the author's future work.
dc.description.department Ateliér Audiovize
dc.thesis.degree-discipline Kamera cs
dc.thesis.degree-discipline Film Photography en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name BcA.
dc.thesis.degree-program Teorie a praxe audiovizuální tvorby cs
dc.thesis.degree-program Theory and Practice of Audiovisual Arts en
dc.identifier.stag 66206
dc.date.submitted 2024-05-17


Files in this item

Files Size Format View Description
dzhanovska_2024_dp.pdf 4.394Mb PDF View/Open None
dzhanovska_2024_op.pdf 244.4Kb PDF View/Open None
dzhanovska_2024_vp.pdf 173.4Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account