dc.contributor.advisor |
Černich, Adam
|
|
dc.contributor.author |
Dzhanovska, Ivana
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:56Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:56Z |
|
dc.date.issued |
2023-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56539
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce se zaměřuje na problematiku sexualizace ženského těla ve filmu prostřednictvím mužského pohledu (male gaze). Rozebírá problematiku cenzury ženského těla na sociálních sítích. Zkoumá význam ženského aktu v průběhu staletí a jeho proměny. Studuje, jak vynález fotografie, kinematografie a tisku přispěl k objektivizaci ženského těla. Definuje tzv. mužský a ženský pohled, poté analyzuje a porovnává filmové scény s autorčinými fotografiemi ve vztahu k zobrazování nahoty. Analyzuje použití female gaze ve filmu "Portrét dívky v plamenech" (2019, režie: Céline Sciamma, kamera: Claire Mathon). Nakonec definuje "recept" na desexualizaci ženského těla ve filmu a vyvozuje závěry pro využití nahoty obecně v další autorčině tvorbě. |
|
dc.format |
60 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
mužský pohled
|
cs |
dc.subject |
ženský pohled
|
cs |
dc.subject |
nahota
|
cs |
dc.subject |
zobrazení ženského aktu
|
cs |
dc.subject |
desexualizace ženského těla
|
cs |
dc.subject |
Portrét dívky v plamenech
|
cs |
dc.subject |
kinematografie
|
cs |
dc.subject |
filmová tvorba
|
cs |
dc.subject |
filmový průmysl
|
cs |
dc.subject |
male gaze
|
en |
dc.subject |
female gaze
|
en |
dc.subject |
nudity
|
en |
dc.subject |
female nude image
|
en |
dc.subject |
desexualizing the female body
|
en |
dc.subject |
A Portrait of a Lady on Fire
|
en |
dc.subject |
cinematography
|
en |
dc.subject |
filmmaking
|
en |
dc.subject |
film industry
|
en |
dc.title |
Desexualizace ženského těla ve filmu pohledem kameramanky |
|
dc.title.alternative |
The Desexualisation of the Female Body in Film through the Eyes of a Cinematographer |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Komorný, Štefan |
|
dc.contributor.referee |
Liebenberger, Július |
|
dc.date.accepted |
2024-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
This work focuses on the issue of the over-sexualization of the female body through the male gaze in film. It addresses the issue of censorship of the female body on social media. It explores the meaning of the female nude over the centuries and how it has changed. It examines how the invention of photography, cinematography, and printing contributed to the objectification of the female body. It defines the so-called male and female gaze. It then analyses and compares film scenes with the author's photography concerning the depiction of nudity. It analyses the use of the female gaze in the film A Portrait of a Lady on Fire (2019, director: Céline Sciamma, cinematographer: Claire Mathon). Finally, the work defines a "recipe" for the desexualization of the female body in film and draws conclusions about the use of nudity in general in the author's future work. |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Kamera |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Film Photography |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
BcA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
66206
|
|
dc.date.submitted |
2024-05-17 |
|