Obalový design limonád a jeho vliv na nákupní chování spotřebitelů
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Banyar, Milan
|
|
dc.contributor.author |
Vrána, Jakub
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:55Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:55Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56537
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá obalovým designem limonád a jeho vlivem na spotřebitelské chování. Práce zahrnuje teoretický přehled s praktickým výzkumem, který zahrnuje jak kvantitativní dotazníkové šetření, tak i kvalitativní rozhovory. Cílem práce je identifikovat klíčové prvky designu, které ovlivňují spotřebitelské preference a jejich rozhodovací procesy při výběru limonád. Výsledek práce poskytuje konkrétní doporučení pro nové výrobce limonád na trhu, zaměřené na optimalizaci designu obalu, aby upoutal spotřebitele. |
|
dc.format |
63 s. (81 670 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
obal
|
cs |
dc.subject |
obalový design
|
cs |
dc.subject |
grafický design
|
cs |
dc.subject |
vliv obalu
|
cs |
dc.subject |
nákupní rozhodovací proces
|
cs |
dc.subject |
spotřebitelské chování
|
cs |
dc.subject |
nákupní zvyky
|
cs |
dc.subject |
limonády
|
cs |
dc.subject |
packaging
|
en |
dc.subject |
packaging design
|
en |
dc.subject |
graphic design
|
en |
dc.subject |
influence of packaging
|
en |
dc.subject |
purchasing decision process
|
en |
dc.subject |
consumer behavior
|
en |
dc.subject |
shopping habits
|
en |
dc.subject |
soft drinks
|
en |
dc.title |
Obalový design limonád a jeho vliv na nákupní chování spotřebitelů |
|
dc.title.alternative |
Packaging Design of Soft Drinks and its Influence on Consumer Purchasing Behaviour |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jakešová, Patricie |
|
dc.date.accepted |
2024-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis explores the influence of soft drink packaging design on consumer behavior. The work includes a theoretical overview coupled with practical research, encompassing both quantitative surveys and qualitative interviews. The aim of the thesis is to identify the key design elements that influence consumer preferences and their decision-making processes when choosing soft drinks. The result of the thesis provides specific recommendations for new soft drink manufacturers in the market, aimed at optimizing packaging design to attract consumers. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.identifier.stag |
68159
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account