Klima třídy na 2. stupni základní školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Cejpek Blaštíková, Lucie
|
|
dc.contributor.author |
Kvitová, Klára
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:52Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:52Z |
|
dc.date.issued |
2023-12-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56455
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá klimatem třídy na 2. stupni základní školy pohledem žáků, kteří jsou považováni za jedny z nejdůležitějších participantů na třídním klimatu. Teoretická část je složena ze tří kapitol. První kapitola je věnována teoretickému rámci klimatu, druhá je zaměřena na školní třídu a třetí kapitola se zabývá procesy, které se odehrávají ve školní třídě. Obsahem praktické části je kvantitativní výzkum, který se zaměřuje na zmapování třídního klimatu prostřednictvím 11 oblastí psychosociálního klimatu. Data byla získána prostřednictvím standardizovaného dotazníku od Jiřího Mareše a Stanislava Ježka. Následně byla data zpracována a vyhodnocena za pomoci manuálu zmíněných autorů. |
|
dc.format |
85 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
klima školní třídy
|
cs |
dc.subject |
školní třída
|
cs |
dc.subject |
vztahy
|
cs |
dc.subject |
school classroom climate
|
en |
dc.subject |
school classroom
|
en |
dc.subject |
relationships
|
en |
dc.title |
Klima třídy na 2. stupni základní školy |
|
dc.title.alternative |
Classroom Climate on the Second Grade of Primary School |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2024-05-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis examines the classroom climate in a second-grade elementary school from the perspective of the students as one of the most important participants in the classroom climate. The theoretical part consists of three chapters. The first chapter is devoted to the theoretical framework of climate, the second chapter focuses on the school classroom and the third chapter deals with the processes that take place in the school classroom. The content of the practical section is quantitative research that focuses on mapping classroom climate through 11 domains of psychosocial climate. The data was collected through a standardized questionnaire by Jiří Mareš and Stanislav Ježek. Subsequently, the data were processed and evaluated using the manual of the mentioned authors. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
66433
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-16 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account