dc.contributor.advisor |
Deutscherová, Beáta
|
|
dc.contributor.author |
Sáblíková, Barbora
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:52Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:52Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56453
|
|
dc.description.abstract |
Práce má teoreticko-empirický charakter a je rozdělena do dvou částí. Teoretická část sumarizuje poznatky o dětské kresbě obecně, faktorech, které dětskou kresbu v současné době ovlivňují a také se věnuje konkrétně kresbě rodiny. V empirické části práce byl proveden kvalitativně orientovaný výzkum. Data výzkumu byla získána prostřednictvím polostrukturovaných interview s učiteli mateřských škol. Následně byla interview analyzována a na jejich základě byly vytvořeny tři významové kategorie, které zachycují, co v současnosti kresbu rodiny ovlivňuje, jak ji učitelé využívají a jak ji interpretují. Výsledky výzkumu ukázaly, že kresba rodiny je považována za cenný nástroj, který učitelům pomáhá lépe porozumět dítěti. |
|
dc.format |
63 s. (104 171 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
dětská kresba
|
cs |
dc.subject |
kresba rodiny
|
cs |
dc.subject |
interpretace dětského výtvarného projevu
|
cs |
dc.subject |
rodinné prostředí
|
cs |
dc.subject |
faktory ovlivňující dětskou kresbu
|
cs |
dc.subject |
child´s drawing
|
en |
dc.subject |
drawing of family
|
en |
dc.subject |
family environment
|
en |
dc.subject |
interpretation of children's art expression
|
en |
dc.subject |
factors influencing children's drawing
|
en |
dc.title |
Pojetí rodiny v preprimární výtvarné edukaci |
|
dc.title.alternative |
The Concept of Family in Pre-primary Art Education |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Plisková, Barbora |
|
dc.date.accepted |
2024-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis has a theoretical-empirical character and is divided into two parts. The theoretical part summarizes knowledge about children's drawing in general, factors that currently influence children's drawing, and also deals specifically with family drawing. Qualitatively oriented research was carried out in the empirical part of the work. Research data was obtained through semi-structured interviews with kindergarten teachers. Subsequently, the interviews were analyzed and three significant categories were created based on them, which capture what currently affects the drawing of the family, how teachers use it and how they interpret it. The results of the research showed that the drawing of the family is considered a valuable tool that helps teachers to better understand the child. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
67358
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-24 |
|