Pojetí rodiny v preprimární výtvarné edukaci

DSpace Repository

Language: English čeština 

Pojetí rodiny v preprimární výtvarné edukaci

Show simple item record

dc.contributor.advisor Deutscherová, Beáta
dc.contributor.author Sáblíková, Barbora
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:52Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:52Z
dc.date.issued 2024-01-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/56453
dc.description.abstract Práce má teoreticko-empirický charakter a je rozdělena do dvou částí. Teoretická část sumarizuje poznatky o dětské kresbě obecně, faktorech, které dětskou kresbu v současné době ovlivňují a také se věnuje konkrétně kresbě rodiny. V empirické části práce byl proveden kvalitativně orientovaný výzkum. Data výzkumu byla získána prostřednictvím polostrukturovaných interview s učiteli mateřských škol. Následně byla interview analyzována a na jejich základě byly vytvořeny tři významové kategorie, které zachycují, co v současnosti kresbu rodiny ovlivňuje, jak ji učitelé využívají a jak ji interpretují. Výsledky výzkumu ukázaly, že kresba rodiny je považována za cenný nástroj, který učitelům pomáhá lépe porozumět dítěti.
dc.format 63 s. (104 171 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject dětská kresba cs
dc.subject kresba rodiny cs
dc.subject interpretace dětského výtvarného projevu cs
dc.subject rodinné prostředí cs
dc.subject faktory ovlivňující dětskou kresbu cs
dc.subject child´s drawing en
dc.subject drawing of family en
dc.subject family environment en
dc.subject interpretation of children's art expression en
dc.subject factors influencing children's drawing en
dc.title Pojetí rodiny v preprimární výtvarné edukaci
dc.title.alternative The Concept of Family in Pre-primary Art Education
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Plisková, Barbora
dc.date.accepted 2024-05-21
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis has a theoretical-empirical character and is divided into two parts. The theoretical part summarizes knowledge about children's drawing in general, factors that currently influence children's drawing, and also deals specifically with family drawing. Qualitatively oriented research was carried out in the empirical part of the work. Research data was obtained through semi-structured interviews with kindergarten teachers. Subsequently, the interviews were analyzed and three significant categories were created based on them, which capture what currently affects the drawing of the family, how teachers use it and how they interpret it. The results of the research showed that the drawing of the family is considered a valuable tool that helps teachers to better understand the child.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 67358
dc.date.submitted 2024-04-24


Files in this item

Files Size Format View Description
sáblíková_2024_dp.pdf 1.336Mb PDF View/Open None
sáblíková_2024_op.docx 26.49Kb Unknown View/Open None
sáblíková_2024_vp.docx 25.04Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account