Kyberšikana u žáků druhého stupně základních škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Petr Šafránková, Anna
|
|
dc.contributor.author |
Janoštík, Šimon
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:51Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:51Z |
|
dc.date.issued |
2023-12-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56412
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá problematikou kyberšikany u žáků druhého stupně základních škol s důrazem na prevenci a porozumění této problematice. Teoretická část práce se věnuje charakteristice cílové skupiny, komunikaci a novým médiím a samotné kyberšikaně. Dále jsou identifikováni hlavní aktéři kyberšikany, tedy agresor, oběť, svědek a jejich role v procesu kyberšikany. Závěr teoretické části se zaměřuje na prevenci, zejména na základních školách. Praktická část je věnována realizaci a analýze výsledků realizovaného výzkumu. |
|
dc.format |
89 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
dospívající
|
cs |
dc.subject |
kyberšikana
|
cs |
dc.subject |
agresor
|
cs |
dc.subject |
oběť
|
cs |
dc.subject |
svědek
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
informační a komunikační technologie
|
cs |
dc.subject |
teenage
|
en |
dc.subject |
cyberbullying
|
en |
dc.subject |
aggressor
|
en |
dc.subject |
victim
|
en |
dc.subject |
witness
|
en |
dc.subject |
elementary school
|
en |
dc.subject |
information and communication technologies
|
en |
dc.title |
Kyberšikana u žáků druhého stupně základních škol |
|
dc.title.alternative |
Cyberbullying among Second Grade Elementary School Pupils |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Včelařová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2024-05-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis focuses on the issue of cyberbullying among students of the second stage of primary schools, with an emphasis on prevention and understanding of this issue. The theoretical part of the thesis addresses the characteristics of the target group, communication and new media, and cyberbullying itself. Furthermore, the main actors of cyberbullying, namely the aggressor, the victim, the audience, and their roles in the cyberbullying process, are identified. The conclusion of the theoretical part focuses on prevention, particularly in primary schools. The practical part is dedicated to the implementation and analysis of the results of the conducted research. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
66428
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account