dc.contributor.advisor |
Denglerová, Denisa
|
|
dc.contributor.author |
Šimůnková, Blanka
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:48Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:48Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56367
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce zkoumá dopad Feuersteinovy metody instrumentálního obohacování na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) v rámci inkluzivního vzdělávání na základní škole. Základní vzdělávání má velký vliv na rozvoj schopností dítěte, jeho kompetencí a sebepojetí. Metoda, založená na principu zprostředkovaného učení, kognitivní modifikovatelnosti a práci na instrumentech, je aplikována na dva žáky prvního stupně základní školy s rozdílnými diagnózami. Výzkum, realizovaný formou případové studie, kombinuje aktivní pozorování, rozhovory s rodiči a školním psychologem s testy kognitivních schopností. Cílem je posoudit, jak Feuersteinova metoda přispívá ke školnímu, sociálnímu a osobnostnímu rozvoji zkoumaných žáků a reflektovat její potenciál pro inkluzivní vzdělávací praxi. |
|
dc.format |
119 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Inkluzivní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
|
cs |
dc.subject |
Reuven Feuerstein
|
cs |
dc.subject |
modifikovatelnost inteligence
|
cs |
dc.subject |
kognitivní funkce
|
cs |
dc.subject |
zprostředkované učení
|
cs |
dc.subject |
instrumentální obohacování
|
cs |
dc.subject |
Inclusive education
|
en |
dc.subject |
students with special educational needs
|
en |
dc.subject |
Reuven Feuerstein
|
en |
dc.subject |
modifiability of intelligence
|
en |
dc.subject |
cognitive function
|
en |
dc.subject |
mediated learning
|
en |
dc.subject |
instrumental enrichment
|
en |
dc.title |
Dopad Feuersteinovy metody instrumentálního obohacování na žáky základní školy se speciálními vzdělávacími potřebami |
|
dc.title.alternative |
The Impact of Feuerstein´s Method of Instrumental Enrichment on Elementary School Students with Special Educational Needs |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Haburajová Ilavská, Lenka |
|
dc.date.accepted |
2024-05-28 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis examines the impact of Feuerstein's Instrumental Enrichment method on students with special educational needs (SEN) within inclusive education at the elementary school level. Elementary education has a significant influence on the development of a child's abilities, competencies, and self-concept. The method, based on the principle of mediated learning and cognitive modifiability, is applied to two primary school students with different diagnoses. The research, conducted as a case study, combines active observation, interviews with parents and the school psychologist, and tests of cognitive abilities. The goal is to assess how Feuerstein's method contributes to the academic, social, and personal development of the studied students and to reflect on its potential for inclusive educational practice. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
67430
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-24 |
|