Dopad Feuersteinovy metody instrumentálního obohacování na žáky základní školy se speciálními vzdělávacími potřebami

DSpace Repository

Language: English čeština 

Dopad Feuersteinovy metody instrumentálního obohacování na žáky základní školy se speciálními vzdělávacími potřebami

Show simple item record

dc.contributor.advisor Denglerová, Denisa
dc.contributor.author Šimůnková, Blanka
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:48Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:48Z
dc.date.issued 2024-01-10
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/56367
dc.description.abstract Tato bakalářská práce zkoumá dopad Feuersteinovy metody instrumentálního obohacování na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) v rámci inkluzivního vzdělávání na základní škole. Základní vzdělávání má velký vliv na rozvoj schopností dítěte, jeho kompetencí a sebepojetí. Metoda, založená na principu zprostředkovaného učení, kognitivní modifikovatelnosti a práci na instrumentech, je aplikována na dva žáky prvního stupně základní školy s rozdílnými diagnózami. Výzkum, realizovaný formou případové studie, kombinuje aktivní pozorování, rozhovory s rodiči a školním psychologem s testy kognitivních schopností. Cílem je posoudit, jak Feuersteinova metoda přispívá ke školnímu, sociálnímu a osobnostnímu rozvoji zkoumaných žáků a reflektovat její potenciál pro inkluzivní vzdělávací praxi.
dc.format 119
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Inkluzivní vzdělávání cs
dc.subject žáci se speciálními vzdělávacími potřebami cs
dc.subject Reuven Feuerstein cs
dc.subject modifikovatelnost inteligence cs
dc.subject kognitivní funkce cs
dc.subject zprostředkované učení cs
dc.subject instrumentální obohacování cs
dc.subject Inclusive education en
dc.subject students with special educational needs en
dc.subject Reuven Feuerstein en
dc.subject modifiability of intelligence en
dc.subject cognitive function en
dc.subject mediated learning en
dc.subject instrumental enrichment en
dc.title Dopad Feuersteinovy metody instrumentálního obohacování na žáky základní školy se speciálními vzdělávacími potřebami
dc.title.alternative The Impact of Feuerstein´s Method of Instrumental Enrichment on Elementary School Students with Special Educational Needs
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Haburajová Ilavská, Lenka
dc.date.accepted 2024-05-28
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis examines the impact of Feuerstein's Instrumental Enrichment method on students with special educational needs (SEN) within inclusive education at the elementary school level. Elementary education has a significant influence on the development of a child's abilities, competencies, and self-concept. The method, based on the principle of mediated learning and cognitive modifiability, is applied to two primary school students with different diagnoses. The research, conducted as a case study, combines active observation, interviews with parents and the school psychologist, and tests of cognitive abilities. The goal is to assess how Feuerstein's method contributes to the academic, social, and personal development of the studied students and to reflect on its potential for inclusive educational practice.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 67430
dc.date.submitted 2024-04-24


Files in this item

Files Size Format View Description
šimůnková_2024_dp.pdf 6.982Mb PDF View/Open None
šimůnková_2024_op.docx 17.28Kb Unknown View/Open None
šimůnková_2024_vp.docx 16.28Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account