Představy rodičů o přípravě dětí v mateřské škole pro vstup do ZŠ

DSpace Repository

Language: English čeština 

Představy rodičů o přípravě dětí v mateřské škole pro vstup do ZŠ

Show simple item record

dc.contributor.advisor Zycháčková, Magda
dc.contributor.author Fischerová, Tina
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:46Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:46Z
dc.date.issued 2024-01-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/56317
dc.description.abstract Tato bakalářská práce zkoumá rodičovské představy o přípravě dětí v mateřských školách pro vstup do základní školy, s využitím kvantitativní metodologie a dotazníkového šetření. Teoretická část se soustředí na historii předškolního vzdělávání v České republice, význam školní zralosti a připravenosti, a roli mateřských škol v přechodovém období. Praktická část odhaluje, že rodiče kladou důraz na sociální a emoční dovednosti pro úspěšný přechod dětí do školního prostředí. Studie poukazuje na význam pravidelné komunikace mezi mateřskými školami a rodinami a zdůrazňuje potřebu inovativního přístupu k vzdělávání. Výsledky napomáhají lepšímu porozumění rodičovským očekáváním a jejich vlivu na předškolní vzdělávání.
dc.format 74
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Předškolní vzdělávání cs
dc.subject představy rodičů cs
dc.subject školní zralost cs
dc.subject vzdělávací strategie cs
dc.subject komunikace učitelů s rodiči cs
dc.subject přechod do základní školy cs
dc.subject Preschool education en
dc.subject parents' perceptions en
dc.subject school readiness en
dc.subject educational strategies en
dc.subject teacher-parent communication en
dc.subject transition to primary school en
dc.title Představy rodičů o přípravě dětí v mateřské škole pro vstup do ZŠ
dc.title.alternative Parents' Ideas about Preparing Children in Kindergarten to Enter Primary School
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Petrů Puhrová, Barbora
dc.date.accepted 2024-05-22
dc.description.abstract-translated This bachelor's thesis investigates parental perceptions of preparing children in preschools for entry into primary school, using a quantitative methodology and a questionnaire survey. The theoretical part focuses on the history of preschool education in the Czech Republic, the importance of school readiness and maturity, and the role of preschools in the transition period. The practical part reveals that parents emphasize social and emotional skills for children's successful transition into the school environment. The study highlights the importance of regular communication between preschools and families and emphasizes the need for an innovative approach to education. The findings help to better understand parental expectations and their impact on preschool education.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 67329
dc.date.submitted 2024-04-25


Files in this item

Files Size Format View Description
fischerová_2024_dp.pdf 2.294Mb PDF View/Open None
fischerová_2024_op.docx 17.88Kb Unknown View/Open None
fischerová_2024_vp.docx 27.27Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account