Bílý pták s černým znamením jako ukrajinský poetický film

DSpace Repository

Language: English čeština 

Bílý pták s černým znamením jako ukrajinský poetický film

Show simple item record

dc.contributor.advisor Dvořáčková, Markéta
dc.contributor.author Mashkin, Illia
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:44Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:44Z
dc.date.issued 2023-12-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/56263
dc.description.abstract Bílý pták s černým znamením (1970) režiséra Jurije Iljenka je jedním z nejvýznamnějších filmů tzv. ukrajinského poetického filmu. Tato bakalářská práce se zabývá rozborem filmu v kontextu tohoto proudu. Jejím cílem není pouze znovu potvrdit jeho příslušnost k tomuto fenoménu nebo popsat poetismus obecně, ale spíše analyzovat specifické obrazové prvky, způsoby použití poetických elementů a projevy ornamentalismu. Důležitou částí práce je také srovnání filmu s filmy dalších představitelů ukrajinského poetického filmu, jako jsou Stíny zapomenutých předků (1964, Sergej Paradžanov), Ztracená listina (1972, Boris Ivchenko) a Babylón XX (1979, Ivan Mikolajčuk). Práce si klade za cíl rozšířit povědomí o hnutí ukrajinského poetického filmu a aktualizovat diskusi o poetickém filmu a historii ukrajinské kinematografie.
dc.format 37 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject ukrajinský poetický film cs
dc.subject Bílý pták s černým znamením cs
dc.subject symbol cs
dc.subject metafora cs
dc.subject ornamentalismus cs
dc.subject ukrajinská kinematografie cs
dc.subject Ukrainian poetic cinema en
dc.subject The White Bird with a Black Mark en
dc.subject symbol en
dc.subject metaphor en
dc.subject ornamentalism en
dc.subject Ukrainian cinema en
dc.title Bílý pták s černým znamením jako ukrajinský poetický film
dc.title.alternative The White Bird Marked with Black as a representative of Ukrainian poetic cinema
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Kubeček, Tomáš
dc.contributor.referee Velič, Martin
dc.date.accepted 2024-06-13
dc.description.abstract-translated Yuri Ilyenko's 1970 film the White Bird with a Black Mark is a landmark work of Ukrainian poetic cinema. This bachelor thesis delves into an analysis of the film within the context of this movement. Its aim is not just to describe the definition of this phenomenon or providing a general description of poeticism. Instead, it seeks to dissect specific visual elements, the utilization of poetic devices, and the manifestations of ornamentalism. A crucial component of this thesis is a comparative analysis of the film with works by other prominent figures of Ukrainian poetic cinema, including Shadows of Forgotten Ancestors (1964, Sergei Parajanov), The Lost Letter (1972, Boris Ivchenko), and Babylon XX (1979, Ivan Mykolaichuk). The thesis strives to broaden awareness of the Ukrainian poetic cinema movement and contribute to the ongoing discourse on poetic film and the history of Ukrainian cinema.
dc.description.department Ateliér Audiovize
dc.thesis.degree-discipline Režie a scenáristika cs
dc.thesis.degree-discipline Directing and Screenwriting en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name BcA.
dc.thesis.degree-program Teorie a praxe audiovizuální tvorby cs
dc.thesis.degree-program Theory and Practice of Audiovisual Arts en
dc.identifier.stag 66214
dc.date.submitted 2024-05-17


Files in this item

Files Size Format View Description
mashkin_2024_dp.pdf 2.717Mb PDF View/Open None
mashkin_2024_op.pdf 211.2Kb PDF View/Open None
mashkin_2024_vp.pdf 165.1Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account