dc.contributor.advisor |
Dvořáčková, Markéta
|
|
dc.contributor.author |
Mashkin, Illia
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:44Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:44Z |
|
dc.date.issued |
2023-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56263
|
|
dc.description.abstract |
Bílý pták s černým znamením (1970) režiséra Jurije Iljenka je jedním z nejvýznamnějších filmů tzv. ukrajinského poetického filmu. Tato bakalářská práce se zabývá rozborem filmu v kontextu tohoto proudu. Jejím cílem není pouze znovu potvrdit jeho příslušnost k tomuto fenoménu nebo popsat poetismus obecně, ale spíše analyzovat specifické obrazové prvky, způsoby použití poetických elementů a projevy ornamentalismu. Důležitou částí práce je také srovnání filmu s filmy dalších představitelů ukrajinského poetického filmu, jako jsou Stíny zapomenutých předků (1964, Sergej Paradžanov), Ztracená listina (1972, Boris Ivchenko) a Babylón XX (1979, Ivan Mikolajčuk). Práce si klade za cíl rozšířit povědomí o hnutí ukrajinského poetického filmu a aktualizovat diskusi o poetickém filmu a historii ukrajinské kinematografie. |
|
dc.format |
37 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
ukrajinský poetický film
|
cs |
dc.subject |
Bílý pták s černým znamením
|
cs |
dc.subject |
symbol
|
cs |
dc.subject |
metafora
|
cs |
dc.subject |
ornamentalismus
|
cs |
dc.subject |
ukrajinská kinematografie
|
cs |
dc.subject |
Ukrainian poetic cinema
|
en |
dc.subject |
The White Bird with a Black Mark
|
en |
dc.subject |
symbol
|
en |
dc.subject |
metaphor
|
en |
dc.subject |
ornamentalism
|
en |
dc.subject |
Ukrainian cinema
|
en |
dc.title |
Bílý pták s černým znamením jako ukrajinský poetický film |
|
dc.title.alternative |
The White Bird Marked with Black as a representative of Ukrainian poetic cinema |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kubeček, Tomáš |
|
dc.contributor.referee |
Velič, Martin |
|
dc.date.accepted |
2024-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
Yuri Ilyenko's 1970 film the White Bird with a Black Mark is a landmark work of Ukrainian poetic cinema. This bachelor thesis delves into an analysis of the film within the context of this movement. Its aim is not just to describe the definition of this phenomenon or providing a general description of poeticism. Instead, it seeks to dissect specific visual elements, the utilization of poetic devices, and the manifestations of ornamentalism. A crucial component of this thesis is a comparative analysis of the film with works by other prominent figures of Ukrainian poetic cinema, including Shadows of Forgotten Ancestors (1964, Sergei Parajanov), The Lost Letter (1972, Boris Ivchenko), and Babylon XX (1979, Ivan Mykolaichuk). The thesis strives to broaden awareness of the Ukrainian poetic cinema movement and contribute to the ongoing discourse on poetic film and the history of Ukrainian cinema. |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Režie a scenáristika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Directing and Screenwriting |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
BcA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
66214
|
|
dc.date.submitted |
2024-05-17 |
|