dc.contributor.advisor |
Navrátilová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Šiková, Barbora
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:42Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:42Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56215
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je zaměřena na literární výchovu a podobu její výuky na prvním stupni základní školy. Cílem diplomové práce je popsat přístup učitelů k této výuce. Teoretická část práce se zabývá terminologickým vymezením literární výchovy a představením východisek o možných přístupech a metodách práce ve výuce literární výchovy. Praktická část práce se zabývá kvalitativním výzkumem a následně jeho závěry. Výzkumné šetření bylo realizováno prostřednictvím polostrukturovaných interview s prvostupňovými učiteli základních škol. Výzkumná zjištění ukazují, jak učitelé k výuce přistupují, jak naplňují princip komplexnosti, jak výuka probíhá a jaký význam literární výchově učitelé přikládají. V závěru práce jsou shrnuty výsledky výzkumného šetření včetně uvedení limitů výzkumu. |
|
dc.format |
92 s. (189 820 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
didaktika literární výchovy
|
cs |
dc.subject |
literární výchova
|
cs |
dc.subject |
princip komplexnosti
|
cs |
dc.subject |
čtenářská gramotnost
|
cs |
dc.subject |
přístupy k výuce literární výchovy
|
cs |
dc.subject |
role učitele
|
cs |
dc.subject |
metody v literární výchově
|
cs |
dc.subject |
didactics of literary education
|
en |
dc.subject |
literary education
|
en |
dc.subject |
principle of komplexity
|
en |
dc.subject |
reading literacy
|
en |
dc.subject |
approaches to teaching literary education
|
en |
dc.subject |
teacher's role
|
en |
dc.subject |
methods in literary education
|
en |
dc.title |
Pojetí výuky literární výchovy na 1. stupni ZŠ |
|
dc.title.alternative |
The Concept of Teaching Literary Education at Primary School |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jančík Petrová, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2024-05-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis focuses on the literary education and the form of its teaching in primary education. The aim of diploma thesis is to describe the teacher's approach to this teaching. The theoretical part of the thesis deals with the terminological definition of the literary education and the presentation of the starting points about possible approaches and methods of work in the teaching of the literary education. The practical part of the thesis deals with the qualitative research and its conclusions. The research investigation was realized by semi-structured interviews with teachers in primary education. The research findings show how the teachers approach teaching, how they fulfil the principle of komplexity, how teaching takes place and what importance teachers attach to literary education. The thesis is concluded with a summary of the research findings including the limitations of the research. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
67597
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-18 |
|