Pojetí výuky literární výchovy na 1. stupni ZŠ

DSpace Repository

Language: English čeština 

Pojetí výuky literární výchovy na 1. stupni ZŠ

Show simple item record

dc.contributor.advisor Navrátilová, Hana
dc.contributor.author Šiková, Barbora
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:42Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:42Z
dc.date.issued 2024-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/56215
dc.description.abstract Diplomová práce je zaměřena na literární výchovu a podobu její výuky na prvním stupni základní školy. Cílem diplomové práce je popsat přístup učitelů k této výuce. Teoretická část práce se zabývá terminologickým vymezením literární výchovy a představením východisek o možných přístupech a metodách práce ve výuce literární výchovy. Praktická část práce se zabývá kvalitativním výzkumem a následně jeho závěry. Výzkumné šetření bylo realizováno prostřednictvím polostrukturovaných interview s prvostupňovými učiteli základních škol. Výzkumná zjištění ukazují, jak učitelé k výuce přistupují, jak naplňují princip komplexnosti, jak výuka probíhá a jaký význam literární výchově učitelé přikládají. V závěru práce jsou shrnuty výsledky výzkumného šetření včetně uvedení limitů výzkumu.
dc.format 92 s. (189 820 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject didaktika literární výchovy cs
dc.subject literární výchova cs
dc.subject princip komplexnosti cs
dc.subject čtenářská gramotnost cs
dc.subject přístupy k výuce literární výchovy cs
dc.subject role učitele cs
dc.subject metody v literární výchově cs
dc.subject didactics of literary education en
dc.subject literary education en
dc.subject principle of komplexity en
dc.subject reading literacy en
dc.subject approaches to teaching literary education en
dc.subject teacher's role en
dc.subject methods in literary education en
dc.title Pojetí výuky literární výchovy na 1. stupni ZŠ
dc.title.alternative The Concept of Teaching Literary Education at Primary School
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Jančík Petrová, Zuzana
dc.date.accepted 2024-05-15
dc.description.abstract-translated The diploma thesis focuses on the literary education and the form of its teaching in primary education. The aim of diploma thesis is to describe the teacher's approach to this teaching. The theoretical part of the thesis deals with the terminological definition of the literary education and the presentation of the starting points about possible approaches and methods of work in the teaching of the literary education. The practical part of the thesis deals with the qualitative research and its conclusions. The research investigation was realized by semi-structured interviews with teachers in primary education. The research findings show how the teachers approach teaching, how they fulfil the principle of komplexity, how teaching takes place and what importance teachers attach to literary education. The thesis is concluded with a summary of the research findings including the limitations of the research.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 67597
dc.date.submitted 2024-04-18


Files in this item

Files Size Format View Description
šiková_2024_dp.pdf 1.677Mb PDF View/Open None
šiková_2024_op.docx 26.04Kb Unknown View/Open None
šiková_2024_vp.docx 25.80Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account