Formativní hodnocení na 1. stupni ZŠ

DSpace Repository

Language: English čeština 

Formativní hodnocení na 1. stupni ZŠ

Show simple item record

dc.contributor.advisor Janíková, Marcela
dc.contributor.author Lívová, Adéla
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:42Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:42Z
dc.date.issued 2024-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/56212
dc.description.abstract Předkládaná diplomová práce je věnována formativnímu hodnocením v primárním vzdělávání. Jejím cílem je zjistit, jakým způsobem učitelé využívají formativní hodnocení ve výuce na 1. stupni ZŠ. Jedná se o kvalitativně orientovaný výzkum s použitím metody sběru dat polostrukturovaného rozhovoru. Participanty tvoří učitelky 1. stupně ZŠ. Zjištění ukazují, že participanti využívají formativní hodnocení rozmanitým způsobem, ať vědomě či nevědomě. Za jeho klíčový prvek považují poskytování konkrétní zpětné vazby, sebehodnocení a kritéria úspěchu. Výsledky mimo jiné prokazují nedostatečné povědomí zkoumaných učitelek o konceptu formativního hodnocení a obavy z vrstevnického hodnocení, které vyvolává kritiku a urážky ze strany spolužáků. V závěru práce je uvedená diskuze a limity.
dc.format 86 s. (167 884 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject formativní hodnocení cs
dc.subject hodnocení pro učení cs
dc.subject zpětná vazba cs
dc.subject sebehodnocení cs
dc.subject vrstevnické hodnocení cs
dc.subject kritéria a cíle pro dosažení úspěchu cs
dc.subject formative assessment en
dc.subject assessment for learning en
dc.subject feedback en
dc.subject self-assessment en
dc.subject peer assessment en
dc.subject criteria and targets for success en
dc.title Formativní hodnocení na 1. stupni ZŠ
dc.title.alternative Formative Assessment in Primary School
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Najvar, Petr
dc.date.accepted 2024-05-13
dc.description.abstract-translated The presented diploma thesis is dedicated to formative assessment in primary education. The aim of the thesis is to find out how teachers use formative assessment in teaching in primary school. It is a qualitative research using a semi-structured interview method of data collection. The participants are teachers of primary education. The findings providing that participants use formative assessment in a variety of ways, either consciously or unconsciously. They consider providing specific feedback, self-assessment and success criteria as its key elements. The results demonstrate, among other things, the lack of awareness of the surveyed teachers about the concept of formative assessment and the concern about peer assessment that provokes criticism and insults from classmates. The paper concludes with a discussion and limitations.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 67564
dc.date.submitted 2024-04-18


Files in this item

Files Size Format View Description
lívová_2024_dp.pdf 1.384Mb PDF View/Open None
lívová_2024_op.docx 26.64Kb Unknown View/Open None
lívová_2024_vp.docx 28.73Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account