Průběh adaptace dětí s odlišným mateřským jazykem z pohledu učitele mateřské školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Průběh adaptace dětí s odlišným mateřským jazykem z pohledu učitele mateřské školy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Zycháčková, Magda
dc.contributor.author Baláková, Julie
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:36Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:36Z
dc.date.issued 2024-01-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/56061
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá průběhem adaptace dětí s odlišným mateřským jazykem pohledem učitele mateřské školy. Teoretická část práce definuje pojem dítě s odlišným mateřským jazykem, popisuje přípravu učitele na příchod dítěte s odlišným mateřským jazykem a jeho adaptaci na prostředí mateřské školy. Praktická část popisuje výsledky kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníku pro učitele mateřských škol s cílem zjistit, jak učitelé mateřských škol postupují při adaptaci dětí s odlišným mateřským jazykem. Výzkum odhaluje širokou škálu postupů, které učitel mateřské školy využívá. Naznačuje, že učitelé se na práci s dětmi s odlišným mateřským jazykem adekvátně připravují, využívají individuální přístup a spolupracují s rodiči dětí. V závěru práce jsou výsledky výzkumu využity pro doporučení pro praxi mateřských škol.
dc.format 78
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject dítě s odlišným mateřským jazykem cs
dc.subject inkluzivní vzdělávání cs
dc.subject adaptace dětí cs
dc.subject adaptační plán mateřské školy cs
dc.subject jazyková diagnostika dětí cs
dc.subject a child with a different mother tongue en
dc.subject unclusive education en
dc.subject adaptation of children en
dc.subject kindergarden adaptation plan en
dc.subject language diagnostics for children en
dc.title Průběh adaptace dětí s odlišným mateřským jazykem z pohledu učitele mateřské školy
dc.title.alternative The Process of Adaptation of Children with a Different Mother Tongue from the Perspective of a Kindergarten Teacher
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Horníčková, Beata
dc.date.accepted 2024-05-20
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis deals with the course of adaptation of children with a different mother tongue from the perspective of a kindergarten teacher. The theoretical part of the thesis defines the concept of a child with a different mother tongue, describes the teacher's preparation for the arrival of a child with a different mother tongue and its adaptation to the kindergarten environment. The practical part describes the results of a quantitative research through a questionnaire for kindergarten teachers to find out how kindergarten teachers proceed in adapting children with a different mother tongue. The research reveals a wide range of practices used by the kindergarten teacher. It indicates that teachers adequately prepare for working with children with a different mother tongue, use an individual approach and cooperate with the children's parents. The paper concludes by using the research findings to make recommendations for kindergarten practice.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 67324
dc.date.submitted 2024-04-25


Files in this item

Files Size Format View Description
baláková_2024_dp.pdf 4.251Mb PDF View/Open None
baláková_2024_op.docx 26.78Kb Unknown View/Open None
baláková_2024_vp.docx 26.97Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account