dc.contributor.advisor |
Zycháčková, Magda
|
|
dc.contributor.author |
Baláková, Julie
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:36Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:36Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56061
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá průběhem adaptace dětí s odlišným mateřským jazykem pohledem učitele mateřské školy. Teoretická část práce definuje pojem dítě s odlišným mateřským jazykem, popisuje přípravu učitele na příchod dítěte s odlišným mateřským jazykem a jeho adaptaci na prostředí mateřské školy. Praktická část popisuje výsledky kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníku pro učitele mateřských škol s cílem zjistit, jak učitelé mateřských škol postupují při adaptaci dětí s odlišným mateřským jazykem. Výzkum odhaluje širokou škálu postupů, které učitel mateřské školy využívá. Naznačuje, že učitelé se na práci s dětmi s odlišným mateřským jazykem adekvátně připravují, využívají individuální přístup a spolupracují s rodiči dětí. V závěru práce jsou výsledky výzkumu využity pro doporučení pro praxi mateřských škol. |
|
dc.format |
78 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
dítě s odlišným mateřským jazykem
|
cs |
dc.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
adaptace dětí
|
cs |
dc.subject |
adaptační plán mateřské školy
|
cs |
dc.subject |
jazyková diagnostika dětí
|
cs |
dc.subject |
a child with a different mother tongue
|
en |
dc.subject |
unclusive education
|
en |
dc.subject |
adaptation of children
|
en |
dc.subject |
kindergarden adaptation plan
|
en |
dc.subject |
language diagnostics for children
|
en |
dc.title |
Průběh adaptace dětí s odlišným mateřským jazykem z pohledu učitele mateřské školy |
|
dc.title.alternative |
The Process of Adaptation of Children with a Different Mother Tongue from the Perspective of a Kindergarten Teacher |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Horníčková, Beata |
|
dc.date.accepted |
2024-05-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the course of adaptation of children with a different mother tongue from the perspective of a kindergarten teacher. The theoretical part of the thesis defines the concept of a child with a different mother tongue, describes the teacher's preparation for the arrival of a child with a different mother tongue and its adaptation to the kindergarten environment. The practical part describes the results of a quantitative research through a questionnaire for kindergarten teachers to find out how kindergarten teachers proceed in adapting children with a different mother tongue. The research reveals a wide range of practices used by the kindergarten teacher. It indicates that teachers adequately prepare for working with children with a different mother tongue, use an individual approach and cooperate with the children's parents. The paper concludes by using the research findings to make recommendations for kindergarten practice. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
67324
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-25 |
|