dc.contributor.advisor |
Nemeškal, Libor
|
|
dc.contributor.author |
Legindi, Marcel
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:34Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:34Z |
|
dc.date.issued |
2018-07-16 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56008
|
|
dc.description.abstract |
Tato transdisciplinární dizertační práce navrhuje inovativní nelineární přístup k produkci digitálních audiovizuálních (AV) výstupů při současném snížení času a pracovní síly, které jsou obvykle vyžadovány v tradičních lineárních CGI-AV pipelinech. Se zaměřením na efektivitu tvorby, zaměřující se na malé a střední týmy umělců v oblasti CGI-AV, poskytuje práce komplexní srovnání mezi lineárními a nelineárními pipeline. Zdůrazňuje jejich výhody a omezení a doporučuje využití procedurálních strategií. Výzkum, který je základem této práce, si klade za cíl identifikovat kvantifikovatelné aspekty kvality výstupů CGI-AV z perspektivy tvorby obsahu. Dále, po vyhodnocení a definování stávajícími metodami, které by vedly k měření efektivity v kontextu produkce CGI-AV, výzkum zahajuje vytváření nových experimentálních metod, zejména ve vztahu ke kvantifikaci iterace. Praktická část práce navrhuje efektivní strategie pro rychlý vývoj prototypů prostřednictvím urychlení iterativních cyklů pomocí procedurálních a automatizovaných přístupů v procesu tvorby CGI-AV. Kromě toho práce zkoumá měnící se roli umělce v nových technologických prostředích. Navrhuje nové způsoby interakce mezi uměleckým a technickým aspektem výroby, vytváří koncept art-nodů, kde jsou rutinní úkoly nahrazeny technologiemi. Art-nody podporují umělecký kreativní přístup a experimentování. V rámci svého rozsahu se tato práce snaží nabídnout cenné vhledy a praktická řešení pro zlepšení celkové efektivity a kvality audiovizuální produkce, čímž přispívá umělcům i celému průmyslu CGI-AV. Práce předkládá kompletní, teoreticky podložený a prakticky otestovaný koncept nelineární CGI-AV pipeline, který je okamžitě aplikovatelný v rámci existujícího softwaru a otevírá budoucí vývoj všestranného softwarového řešení. |
|
dc.format |
216 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce není přístupná |
|
dc.subject |
Vfx
|
cs |
dc.subject |
cgi
|
cs |
dc.subject |
pipeline
|
cs |
dc.subject |
linear
|
cs |
dc.subject |
non-linear
|
cs |
dc.subject |
procedurality
|
cs |
dc.subject |
quality
|
cs |
dc.subject |
iteration
|
cs |
dc.subject |
effectivity
|
cs |
dc.subject |
efficiency
|
cs |
dc.subject |
efficiency formula
|
cs |
dc.subject |
art-node
|
cs |
dc.subject |
Vfx
|
en |
dc.subject |
cgi
|
en |
dc.subject |
pipeline
|
en |
dc.subject |
lineární
|
en |
dc.subject |
nelineární
|
en |
dc.subject |
proceduralita
|
en |
dc.subject |
kvalita
|
en |
dc.subject |
iterace
|
en |
dc.subject |
výpočet efektivity
|
en |
dc.subject |
efektivita
|
en |
dc.subject |
art-node
|
en |
dc.subject |
hospodárnost
|
en |
dc.title |
Efektivita práce v digitální audiovizuální tvorbě, Koncept nelineární CGI-AV pipeline |
|
dc.title.alternative |
Efficiency of Creation in Digital Audiovisuals, The Concept of Non-Linear CGI-AV Pipeline |
|
dc.type |
disertační práce |
cs |
dc.date.accepted |
2024-06-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
This transdisciplinary thesis proposes an innovative non-linear approach to producing high-quality digital audio-visual (AV) outputs while reducing the time and manpower typically required in the traditional one-way linear CGI-AV pipelines. With central focus on efficiency of creation that would foremost benefit small to mid-size CGI-AV artist teams, the thesis provides a comprehensive comparison between linear and non-linear pipelines, highlighting their respective advantages and limitations and recommending the use of procedural strategies. The research underpinning the thesis aims to identify the calculable aspects of quality of CGI-AV outputs from the content creation perspective. Furthermore, after evaluating and defining the existing methods that would lead to the measurement of efficiency in the context of CGI-AV production, the research initiates the creation of new experimental methods to advance the field, particularly pertaining to quantifying iteration. Anticipating practical implementation, the thesis proposes effective strategies for rapid prototyping through acceleration of iterative cycles by procedural and automated approaches in the CGI-AV development process. In addition, the thesis explores the artist?s changing role within new technological landscapes. It suggests novel modes of interaction between the artistic and the technical, creating the concept of art-nodes where the routine tasks are handed over to technology in order to support deeper human art-flow and promote artistic creativity and experimentation. In its scope, this work aspires to offer valuable insights and practical solutions for improving the overall efficiency and quality of audio-visual production, ultimately benefiting both the artist and the CGI-AV industry as a whole. The thesis results in the delivery of a complete, theoretically substantiated and practically tested concept of Non-Linear CGI-AV Pipeline, immediately applicable with a combination of existing software, and open the future development of an all-in-one software solution. |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Multimédia a design |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia and Design |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ph.D. |
|
dc.thesis.degree-program |
Výtvarná umění |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Visual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
68874
|
|
dc.date.submitted |
2024-05-17 |
|