Vztahy romských dětí v kolektivu třídy na základní škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Staňková, Iva
|
|
dc.contributor.author |
Marčíková, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:33Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:33Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56000
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaměřuje na vztahy romských žáků v třídním kolektivu na základní škole. Je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje vzdělávání romských žáků, školní třídě a klimatu třídy. V praktické části je následně popsán realizovaný výzkum, který přímo cílil na romské žáky. Pomocí sociometrického dotazníku jsme zjišťovali jejich vztahy v kolektivu třídy na prvním stupni základní školy. |
|
dc.format |
73 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
romský žák
|
cs |
dc.subject |
sociální znevýhodnění
|
cs |
dc.subject |
školní třída
|
cs |
dc.subject |
školní skupina
|
cs |
dc.subject |
mladší školní věk
|
cs |
dc.subject |
klima třídy
|
cs |
dc.subject |
Roma pupil
|
en |
dc.subject |
social disadvantage
|
en |
dc.subject |
classroom
|
en |
dc.subject |
school group
|
en |
dc.subject |
younger school age
|
en |
dc.subject |
classroom climate
|
en |
dc.title |
Vztahy romských dětí v kolektivu třídy na základní škole |
|
dc.title.alternative |
Relationships of Roma Children within Group of a Class at Elementary School |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2024-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor's thesis focuses on the relationships of Romani pupils in a class collective at a primary school. It is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part deals with the education of Roma pupils, the school classroom and the classroom climate. The practical part then describes the research carried out, which directly targeted Roma pupils. Using a sociometric questionnaire, we investigated their relationships in the classroom collective at the first level of primary school. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
67577
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-25 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account