Klima třídy v dětském domově se základní školou

DSpace Repository

Language: English čeština 

Klima třídy v dětském domově se základní školou

Show simple item record

dc.contributor.advisor Martincová, Jana
dc.contributor.author Langerová, Tereza
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:33Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:33Z
dc.date.issued 2024-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55980
dc.description.abstract Předkládaná bakalářská práce je věnována klimatu třídy v dětském domově se základní školou. Cílem bakalářské práce bylo zjistit aktuální klima třídy v konkrétním dětském domově se základní školou. Jde o kvantitativně vedenou práci, ve které je použitou metodou dotazník. Dotazník byl strukturován do pěti škál. Každá škála se věnovala jinému pohledu na klima v dané třídě tak, aby byl pohled co nejvíce objektivní. Získaná výzkumná data byla podrobena analýze pomocí čárkovací metody, kdy byla data očištěna. Výsledná data byla interpretována pomocí grafů a tabulek. Výsledky dotazníku ukazují, že celkové klima třídy ve zkoumaném dětském domově se základní školou je na dobré úrovni, avšak spolupráce mezi jednotlivými žáky nedosahuje dobrých výsledků. Žáci mezi sebou rádi soupeří, ale naopak vnímaná opora od učitele je na vysoké úrovni. Závěrem se ukazuje, že je až překvapivé na jak dobré úrovni je klima třídy i přesto, že jsou v dětském domově žáci s rizikovým a problémovým chováním.
dc.format 59
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Klima třídy cs
dc.subject klima školy cs
dc.subject prostředí cs
dc.subject atmosféra cs
dc.subject škola cs
dc.subject dětský domov se základní školou cs
dc.subject ústavní a ochranná výchova cs
dc.subject Classroom climate en
dc.subject school climate en
dc.subject environment en
dc.subject atmosphere en
dc.subject school en
dc.subject children´s home with elementary school en
dc.subject institutional and protective education en
dc.title Klima třídy v dětském domově se základní školou
dc.title.alternative The Classroom Climate in a Children's Home with a Primary School
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Hrbáčková, Karla
dc.date.accepted 2024-05-21
dc.description.abstract-translated The submitted bachelor´s thesis is dedicated to the Classroom climate in a children´s home with an elementary school. The aim of the thesis was to detetmine the current classroom climate in specific children´s home with an elementary school. It is a quantitatively led study, in which a questionnaire was used as the method. The questionnaire was structured into five scales. Each scale addressed a different perspective on the climate in the classroom to ensure the view was as objective as possible. The collected research data were subjected to analysis using a line-marking method, where the data were cleaned. The resulting data were interpreted using graphs and tables. The questionnaire results show that the overal classroom climate in the studied children´s home with an elementary school is at a good level, however, cooperation among individual students does not achieve good results. Students like to compete with each other hand, the perceived support from the teacher is at a high level. In conclusion, it is surprisingly good how the Classroom climate is, despite the presence of students with risky and problematic behavior.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 67559
dc.date.submitted 2024-04-25


Files in this item

Files Size Format View Description
langerová_2024_dp.pdf 1.115Mb PDF View/Open None
langerová_2024_op.docx 19.93Kb Unknown View/Open None
langerová_2024_vp.docx 17.5Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account