Subjektivně vnímaná odpovědnost učitele 1. stupně ZŠ za výsledky žáků

DSpace Repository

Language: English čeština 

Subjektivně vnímaná odpovědnost učitele 1. stupně ZŠ za výsledky žáků

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pacholík, Viktor
dc.contributor.author Odstrčilíková, Michaela
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:30Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:30Z
dc.date.issued 2024-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55915
dc.description.abstract Diplomová práce teoreticko-empirického charakteru se zabývá analýzou subjektivně vnímané odpovědnosti učitele 1. stupně ZŠ za výsledky žáků. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část je zaměřena na vymezení terminologie a teoretických východisek z oblastí subjektivně vnímané odpovědnosti učitele, faktorů ji ovlivňujících a proměnných, které ovlivňují výsledky žáků. Kvalitativně orientovaná empirická část má pomocí tematického psaní a polostrukturovaného interview za cíl analyzovat subjektivně vnímanou odpovědnost učitele prvního stupně základní školy za výsledky žáků. Výsledky výzkumu odkryly skutečnost, že učitelé jsou si vědomi své odpovědnosti v různých oblastech, zároveň s jejich přibývajícími zkušenostmi u některých učitelů míra odpovědnosti klesá, u jiných stoupá. V průběhu přibývajícího věku žáků probíhá proces předávání odpovědnosti za výsledky žáků z učitele na žáky.
dc.format 76 s. (143 000 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject subjektivně vnímaná odpovědnost cs
dc.subject kauzální atribuce cs
dc.subject self efficacy cs
dc.subject výsledky žáků cs
dc.subject teacher subjective responsibility en
dc.subject causal attribution en
dc.subject self-efficacy en
dc.subject pupil's results en
dc.title Subjektivně vnímaná odpovědnost učitele 1. stupně ZŠ za výsledky žáků
dc.title.alternative Subjectively Perceived Responsibility of a Primary Teacher for Pupils Results in School
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Vašíková, Jana
dc.date.accepted 2024-05-14
dc.description.abstract-translated This theoretical and empirical diploma thesis aims to analyse primary education teacher subjective responsibility for their pupils' results in school. The paper has two parts, the theoretical part defines the boundaries of subjectively perceived responsibility of the teacher; factors which affect it and circumstances that are affecting pupil's results. The goal of the empirical part of this thesis is based on qualitative research using thematic writing and interviews with primary teachers to analyse teacher subjective responsibility. The results revealed that teachers are keenly aware of their responsibility in different areas. At the same time, the more experience they have the extent of their responsibility either rises or descends. Also, the older the children are, the more responsibility the teachers give them.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 67589
dc.date.submitted 2024-04-18


Files in this item

Files Size Format View Description
odstrčilíková_2024_dp.pdf 1.719Mb PDF View/Open None
odstrčilíková_2024_op.docx 26.60Kb Unknown View/Open None
odstrčilíková_2024_vp.pdf 154.7Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account