Spolupráce mateřské školy se zřizovatelem

DSpace Repository

Language: English čeština 

Spolupráce mateřské školy se zřizovatelem

Show simple item record

dc.contributor.advisor Petrů Puhrová, Barbora
dc.contributor.author Urbanová, Eva
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:27Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:27Z
dc.date.issued 2024-01-22
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55834
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá problematikou spolupráce mezi ředitelem mateřské školy a zřizovatelem školy v souvislosti na jejím rozvoji. Teoretická část se zaměřuje na postavení mateřských škol, jako součásti vzdělávacího systému v České republice. Dále je specifikována role, kompetence a manažerské dovednosti ředitele mateřské školy, které ovlivňují řízení a vedení pedagogického procesu. Jsou popsány oblasti spolupráce ředitele a zřizovatele školy v souvislosti s realizací koncepčních záměrů v rozvoji školy. Výzkumná část byla realizována kvalitativním výzkumem pomocí polostrukturovaných rozhovorů a analýzou dokumentů ČŠI. Empirická část popisuje, jaké aspekty vstupují do spolupráce mezi ředitele a zřizovatele mateřských škol, které mohou ovlivňovat školu v dalším rozvoji. Na základě výzkumu bylo zjištěno, že na podpoře kvalitní spolupráce se podílí komunikace, která je založena na neformálních vztazích mezi aktéry, dále respektování významu rodičů jako partnerů pro vzdělávání, budova školy, jakožto nepostradatelná součást obce a finance, bez kterých nelze zajistit bezproblémový chod instituce. Na každý z těchto aspektů pohlíží ředitel školy a zřizovatel školy ze své pracovní pozice, což se promítá na stanovení priorit při rozvoji samotné školy.
dc.format 119s. (277516 znaků).
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Řízení mateřské školy cs
dc.subject rozvoj mateřské školy cs
dc.subject management školy cs
dc.subject zřizovatel mateřské školy cs
dc.subject ředitel mateřské školy cs
dc.subject aspekty spolupráce cs
dc.subject Kindergarten management en
dc.subject kindergarten development en
dc.subject school management en
dc.subject kindergarten founder en
dc.subject kindergarten director en
dc.subject aspects of cooperation en
dc.title Spolupráce mateřské školy se zřizovatelem
dc.title.alternative Kindergarten Cooperation with the Founder
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Janíková, Marcela
dc.date.accepted 2024-05-20
dc.description.abstract-translated The diploma thesis deals with the issue of cooperation between the director of the kindergarten and the founder of the school in connection with its development. The theoretical part focuses on the position of kindergartens as part of the educational system in the Czech Republic. Furthermore, the role, competence and managerial skills of the kindergarten director are specified, which influence the management and leadership of the pedagogical process. The director's areas of cooperation are described and the founder of the school in connection with the implementation of conceptual plans in the development of the school. The research part was implemented through qualitative research using semi-structured interviews and analysis of CŠI documents. The empirical part describes what aspects enter into the cooperation between directors and founders of kindergartens, which can influence the school's further development. n the basis of the research, it was found that communication, which is based on informal relationships between actors, contributes to the promotion of quality cooperation, as well as respect for the importance of parents as partners in education, the school building as an indispensable part of the community and finances, without which the smooth running of the institution cannot be ensured . Each of these aspects is viewed by the school director and the founder of the school from their work position, which is reflected in the setting of priorities in the development of the school itself.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Předškolní pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Předškolní pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Preschool Pedagogy en
dc.identifier.stag 67758
dc.date.submitted 2024-04-19


Files in this item

Files Size Format View Description
urbanová_2024_dp.pdf 1.854Mb PDF View/Open None
urbanová_2024_op.docx 28.08Kb Unknown View/Open None
urbanová_2024_vp.docx 26.09Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account