dc.contributor.advisor |
Petrů Puhrová, Barbora
|
|
dc.contributor.author |
Urbanová, Eva
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:27Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:27Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55834
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá problematikou spolupráce mezi ředitelem mateřské školy a zřizovatelem školy v souvislosti na jejím rozvoji. Teoretická část se zaměřuje na postavení mateřských škol, jako součásti vzdělávacího systému v České republice. Dále je specifikována role, kompetence a manažerské dovednosti ředitele mateřské školy, které ovlivňují řízení a vedení pedagogického procesu. Jsou popsány oblasti spolupráce ředitele a zřizovatele školy v souvislosti s realizací koncepčních záměrů v rozvoji školy. Výzkumná část byla realizována kvalitativním výzkumem pomocí polostrukturovaných rozhovorů a analýzou dokumentů ČŠI. Empirická část popisuje, jaké aspekty vstupují do spolupráce mezi ředitele a zřizovatele mateřských škol, které mohou ovlivňovat školu v dalším rozvoji. Na základě výzkumu bylo zjištěno, že na podpoře kvalitní spolupráce se podílí komunikace, která je založena na neformálních vztazích mezi aktéry, dále respektování významu rodičů jako partnerů pro vzdělávání, budova školy, jakožto nepostradatelná součást obce a finance, bez kterých nelze zajistit bezproblémový chod instituce. Na každý z těchto aspektů pohlíží ředitel školy a zřizovatel školy ze své pracovní pozice, což se promítá na stanovení priorit při rozvoji samotné školy. |
|
dc.format |
119s. (277516 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Řízení mateřské školy
|
cs |
dc.subject |
rozvoj mateřské školy
|
cs |
dc.subject |
management školy
|
cs |
dc.subject |
zřizovatel mateřské školy
|
cs |
dc.subject |
ředitel mateřské školy
|
cs |
dc.subject |
aspekty spolupráce
|
cs |
dc.subject |
Kindergarten management
|
en |
dc.subject |
kindergarten development
|
en |
dc.subject |
school management
|
en |
dc.subject |
kindergarten founder
|
en |
dc.subject |
kindergarten director
|
en |
dc.subject |
aspects of cooperation
|
en |
dc.title |
Spolupráce mateřské školy se zřizovatelem |
|
dc.title.alternative |
Kindergarten Cooperation with the Founder |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Janíková, Marcela |
|
dc.date.accepted |
2024-05-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with the issue of cooperation between the director of the kindergarten and the founder of the school in connection with its development. The theoretical part focuses on the position of kindergartens as part of the educational system in the Czech Republic. Furthermore, the role, competence and managerial skills of the kindergarten director are specified, which influence the management and leadership of the pedagogical process. The director's areas of cooperation are described and the founder of the school in connection with the implementation of conceptual plans in the development of the school. The research part was implemented through qualitative research using semi-structured interviews and analysis of CŠI documents. The empirical part describes what aspects enter into the cooperation between directors and founders of kindergartens, which can influence the school's further development. n the basis of the research, it was found that communication, which is based on informal relationships between actors, contributes to the promotion of quality cooperation, as well as respect for the importance of parents as partners in education, the school building as an indispensable part of the community and finances, without which the smooth running of the institution cannot be ensured . Each of these aspects is viewed by the school director and the founder of the school from their work position, which is reflected in the setting of priorities in the development of the school itself. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Předškolní pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Předškolní pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
67758
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-19 |
|