Připravenost začínajících učitelů mateřských škol na profesi

DSpace Repository

Language: English čeština 

Připravenost začínajících učitelů mateřských škol na profesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pacholík, Viktor
dc.contributor.author Slováková, Alena
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:27Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:27Z
dc.date.issued 2024-01-22
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55832
dc.description.abstract Předkládaná diplomová práce nese název "Připravenost začínajících učitelů mateřských škol na profesi". Cílem práce bylo zmapovat vybrané aspekty připravenosti začínajících učitelů na učitelskou profesi v mateřské škole. Tato práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je pozornost věnována učiteli mateřské školy, jeho profesním kompetencím, znalostem, povinnostem a rolím, které může učitel v mateřské škole zastávat. Dále je uvedena profesní dráha učitele mateřské školy, v níž je poukázáno na začínajícího učitele, což je stěžejní téma celé diplomové práce. Na závěr teoretické části se zabýváme problematikou profesní přípravy učitelů. Druhá část diplomové práce se věnuje samotnému výzkumu, pro nějž byl zvolen kvantitativní design výzkumu. Data byla sesbírána za využití metody škálového dotazníku. Z výzkumu vyplynulo, že se začínající učitelé na svou profesi cítili být připraveni, avšak středoškolsky vzdělaní učitelé se cítili být na svou profesi lépe připraveni než vysokoškolsky vzdělaní učitelé, což bylo podmíněno absolvovanou praxí v mateřských školách.
dc.format 98 s. (151 579 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject profesní příprava učitele cs
dc.subject profesní dráha učitele cs
dc.subject začínající učitel cs
dc.subject profesní přesvědčení cs
dc.subject profesní kompetence cs
dc.subject teacher's professional training en
dc.subject teacher's career path en
dc.subject beginning teacher en
dc.subject professional beliefs en
dc.subject professional competence en
dc.title Připravenost začínajících učitelů mateřských škol na profesi
dc.title.alternative Preparedness of novice preschool teachers for the profession
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Tallová, Barbora
dc.date.accepted 2024-05-22
dc.description.abstract-translated The present master thesis is titled "Preparation of beginning kindergarten teachers for the profession". The aim of the thesis is to map aspects of the preparation of beginning teachers for the teaching profession in kindergarten. This thesis is divided into two parts - theoretical and practical. In the theoretical part, attention is paid to the kindergarten teacher, his professional competences, knowledge, skills, duties and roles that the teacher can play in the kindergarten. Furthermore, the career path of a kindergarten teacher is presented, in which the beginning teacher is pointed out, which is the subject of the second chapter of the theoretical part. At the end of the theoretical part, we deal with the issue of professional training of teachers, which is the central theme of the entire diploma thesis. The second part of the thesis is devoted to the research itself, for which a quantitative research design was chosen. Data were collected using the scale questionnaire method. The data has been graphically represented through tables and graphs. The research showed that novice teachers felt prepared for their profession, however teachers with secondary education felt better prepared for their profession than teachers with university education, which was conditioned by their experience in kindergartens.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Předškolní pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Předškolní pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Preschool Pedagogy en
dc.identifier.stag 67755
dc.date.submitted 2024-04-19


Files in this item

Files Size Format View Description
slováková_2024_dp.pdf 1.981Mb PDF View/Open None
slováková_2024_op.docx 27.22Kb Unknown View/Open None
slováková_2024_vp.pdf 154.0Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account