Kritéria a způsoby výběru nových učitelů mateřských škol z hlediska vedení škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Kritéria a způsoby výběru nových učitelů mateřských škol z hlediska vedení škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Najvar, Petr
dc.contributor.author Krátká, Pavla
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:27Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:27Z
dc.date.issued 2024-01-22
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55831
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá kritérii a metodami výběru nových učitelů mateřských škol z hlediska vedení škol. Práce je rozdělena na dvě částí - teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na vedoucí pracovníky mateřské školy a učitele mateřské školy, kde je pozornost soustředěna na jejich kompetence v kontextu současné mateřské školy. Dále se práce zaměřuje na pojetí personalistiky v mateřské škole s důrazem na řízení lidských zdrojů. Důležitou částí je také získávání a výběr nových zaměstnanců. Na teoretickou část navazuje část praktická, z hlediska zaměření práce byl zvolen kvalitativní výzkum. Výzkumná otázka zní: Jak si vedení MŠ vybírá nové učitele? Hlavní výzkumnou metodou této práce se stal polostrukturovaný rozhovor, ten byl veden s vedoucími pracovníky mateřských škol. Výzkumný vzorek tvořilo šest osob, získaná data byla analyzována a interpretována. Výsledky výzkumu jsou uvedeny v závěru práce.
dc.format 81 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject mateřská škola cs
dc.subject vedení mateřské školy cs
dc.subject personalistika cs
dc.subject výběr zaměstnanců cs
dc.subject kritéria výběru cs
dc.subject kindergarten en
dc.subject preprimary management en
dc.subject human resource en
dc.subject selection of employees en
dc.subject selection criteria en
dc.title Kritéria a způsoby výběru nových učitelů mateřských škol z hlediska vedení škol
dc.title.alternative Criteria and methods of selection of new preschool teachers from school management perspective
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Vašíková, Jana
dc.date.accepted 2024-05-21
dc.description.abstract-translated This diploma thesis deals with the Criteria and methods of selection of new preschool teachers from school management perspective. Thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part focuses on school persons as a management, kindergarten teacher - specifically on their competences. Another important part is educational leadership and human resource management specifically in kindergarten and problematics selections of new employees. The theoretical part is followed by a practical part, in terms of the focus, qualitative research was chosen. Important question of research is: Does it matter how we select teachers for employment? The primary research method for this thesis was interview with persons who are in leading position in the kindergarten. The research sample consisted of six persons and the research data was analyzed and interpreted. The research results are presented in the end of the thesis.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Předškolní pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Předškolní pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Preschool Pedagogy en
dc.identifier.stag 67743
dc.date.submitted 2024-04-19


Files in this item

Files Size Format View Description
krátká_2024_dp.pdf 2.204Mb PDF View/Open None
krátká_2024_op.docx 25.50Kb Unknown View/Open None
krátká_2024_vp.docx 75.42Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account