Podoby sociálního thrilleru v současném českém a slovenském filmu: Světlonoc versus Hrana zlomu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Bébarová, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Moussová, Alexandra
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:21Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:21Z |
|
dc.date.issued |
2023-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55689
|
|
dc.description.abstract |
Hlavním tématem práce je komparativní analýzou filmů Světlonoc (2022) a Hrana zlomu (2021). Zaměřuje se na sociální vazby mezi postavami a popisuje důsledky jednání postav v rámci jejich vývoje. Zaměřuje se na popis motivů, které představují sociální problémy společnosti a snaží se nají společné znaky filmů. |
|
dc.format |
49 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
vztahy
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
trauma
|
cs |
dc.subject |
relationships
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
trauma
|
en |
dc.title |
Podoby sociálního thrilleru v současném českém a slovenském filmu: Světlonoc versus Hrana zlomu |
|
dc.title.alternative |
1.Theoretical part: Forms of the social thriller in contemporary Czech and Slovak film: Světlonoc and Hrana zlomu 2. Practical part: Production of an audiovisual work or a set of audiovisual works with the running time of at least 20 minutes or the conversion of screenplay of feature film into a shot list. - Mgr. Viktor Mayer |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Dvořáčková, Markéta |
|
dc.contributor.referee |
Konečný, Lubomír |
|
dc.date.accepted |
2024-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main theme of the thesis is a comparative analysis of the films Nightsiren (2022) and Repulse (2021). It focuses on the social connections between the characters and describes the consequences of the characters' actions as they develop. It focuses on describing the themes that represent the social problems of the society and tries to find the common features of the films. |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Produkce |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Film Production |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
66086
|
|
dc.date.submitted |
2024-05-17 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account