Narativní analýza reklamních filmů značky Dove
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Bačuvčík, Radim
|
|
dc.contributor.author |
Nováková, Marika
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:19Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:19Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55640
|
|
dc.description.abstract |
Tématem diplomové práce je narativní analýza vybraných reklamních filmů značky Dove. Pro účely této práce byla v teoretické části provedena literární rešerše, na jejímž podkladu byla definována příslušná terminologie a teoretická podoba metodologického rámce. Metoda použitá v této diplomové práci, narativní analýza, je kategorizována a analýza je prováděna v mezích těchto kategorií. Cílem práce je nejen ukázat, že narativní analýza má v marketingové komunikaci své místo, ale rovněž ji aplikovat v rámci zvolených reklamních filmů. |
|
dc.format |
126 s. (233 443 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
narativ
|
cs |
dc.subject |
příběh
|
cs |
dc.subject |
storytelling
|
cs |
dc.subject |
reklamní film
|
cs |
dc.subject |
značka
|
cs |
dc.subject |
Dove
|
cs |
dc.subject |
narrative
|
en |
dc.subject |
story
|
en |
dc.subject |
storytelling
|
en |
dc.subject |
advertising film
|
en |
dc.subject |
brand
|
en |
dc.subject |
Dove
|
en |
dc.title |
Narativní analýza reklamních filmů značky Dove |
|
dc.title.alternative |
Narrative Analysis of Dove Brand's Advertising Films |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pavelka, Jiří |
|
dc.date.accepted |
2024-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
The topic of this diploma thesis is a narrative analysis of selected Dove advertising films. The conducted literature review in the theoretical part defines relevant terminology and the theoretical form of the methodological framework. The method used in the thesis, the narrative analysis, is categorized and the analysis is carried out within these categories. The aim of the thesis is not only to demonstrate that narrative analysis has its place in marketing communication, but also to apply it to the chosen advertising films. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.identifier.stag |
68366
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-12 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account