Domácí úkoly v českém jazyce na 1. stupni ZŠ
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Navrátilová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Patera, Daniel
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:16Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:16Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55586
|
|
dc.description.abstract |
Předkládaná teoreticko-empirická diplomová práce se zaměřuje na problematiku domácích úkolů v českém jazyce na prvním stupni základní školy. Cílem teoretické části je sumarizovat poznatky o domácí přípravě a domácích úkolech a také popsat oblast českého jazyka v primárním vzdělávání. Cílem empirické části je zjistit, jak jsou vnímány domácí úkoly z českého jazyka učiteli a žáky na prvním stupni základní školy. Výzkum má kvalitativní design. Empirická část představuje výsledky výzkumu, který byl realizován prostřednictvím polostrukturovaného interview s učiteli. Zjištění byla doplněna o polostrukturované interview s žáky. |
|
dc.format |
89 s. (168 828) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
domácí příprava
|
cs |
dc.subject |
domácí učení
|
cs |
dc.subject |
domácí úkol
|
cs |
dc.subject |
typologie domácích úkolů
|
cs |
dc.subject |
cíl výuky českého jazyka
|
cs |
dc.subject |
home preparation
|
en |
dc.subject |
home learning
|
en |
dc.subject |
homework
|
en |
dc.subject |
homework typology
|
en |
dc.subject |
goal of Czech language teaching
|
en |
dc.title |
Domácí úkoly v českém jazyce na 1. stupni ZŠ |
|
dc.title.alternative |
Homework in Czech Language at Primary School |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jančík Petrová, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2024-05-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
This theoretical-empirical thesis focuses on the issue of homework in Czech language at the first level of primary school. The aim of the theoretical part is to summarize the knowledge about home preparation and homework and also to describe the field of Czech language in primary education. The aim of the empirical part is to find out how homework in Czech language is perceived by teachers and pupils at the first level of primary school. The research has a qualitative design. The empirical part presents the results of the research, which was conducted through semi-structured interviews with teachers. The findings were supplemented by semi-structured interviews with pupils. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
67591
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account