Učitel jako spolutvůrce třídního klimatu na 1. stupni základních škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Učitel jako spolutvůrce třídního klimatu na 1. stupni základních škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Matušů, Renáta
dc.contributor.author Vintrová, Tereza
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:16Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:16Z
dc.date.issued 2024-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55584
dc.description.abstract Cílem předkládané diplomové práce je popsat roli učitele jako spolutvůrce třídního klimatu na 1. stupni základní školy. Pozornost je soustředěna konkrétně na způsoby a postupy učitelů při tvorbě klimatu. V teoretické části jsou vymezená teoretická východiska ke školní třídě jako sociální skupině, školnímu klimatu jako psychosociální podmínce, a roli učitele. Východiskem jsou převážně odborná literatura a zahraniční studie, jež se zaměřují na utváření klimatu ve třídě. V praktické části je popsána cesta k získaným výsledkům. Na základě analýzy jsou identifikovány určité strategie učitelů, jejich postupy při utváření klimatu a způsoby jejich formování během vyučování. V závěru práce jsou uvedena doporučení pro pedagogickou praxi, která vyplývají z výzkumných zjištění. Jedná se o rady pro začínající učitele, tipy na činnosti pro podpoření spolupráce a další vhodné metody pro vytvoření příznivého třídního klimatu.
dc.format 105 s. (192 560)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject školní třída cs
dc.subject třídní klima cs
dc.subject učební klima cs
dc.subject třídní učitel cs
dc.subject žák cs
dc.subject school class en
dc.subject classroom climate en
dc.subject learning climate en
dc.subject classroom teacher en
dc.subject pupil en
dc.title Učitel jako spolutvůrce třídního klimatu na 1. stupni základních škol
dc.title.alternative Teacher as a Co-creator of the Classroom Climate in the Primary Schools
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Tallová, Barbora
dc.date.accepted 2024-05-17
dc.description.abstract-translated The aim of the presented diploma thesis is to describe the role of the teacher as a co-creator of the classroom climate in the 1st grade of elementary school. In doing so, we are looking for methods and procedures of teachers in creating the climate. In the theoretical part, the theoretical starting points for the school class as a social group, the school climate as a psychosocial condition and the role of the teacher are defined. We draw mainly from the specialised literature and foreign studies that focus on shaping the climate in the classroom. The practical part describes the way to the obtained results. From the analysis, we identified certain teacher strategies, their procedure in shaping the climate, and the ways of shaping the climate during teaching. At the end of the thesis, recommendations for pedagogical practice are presented, which result from the research findings. These recommendations offer advice for beginning teachers, activities to encourage collaboration, introduction of classroom lessons focused on classroom climate, and more.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 67604
dc.date.submitted 2024-04-19


Files in this item

Files Size Format View Description
vintrová_2024_dp.pdf 2.909Mb PDF View/Open None
vintrová_2024_op.docx 26.97Kb Unknown View/Open None
vintrová_2024_vp.docx 27.40Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account