Světelná dramaturgie v americkém thrilleru Hra a Sicario: Nájemný vrah, práce s umělým osvětlením jako vizuálním klíčem
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Černich, Adam
|
|
dc.contributor.author |
Pláteník, Martin
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:14Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:14Z |
|
dc.date.issued |
2023-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55536
|
|
dc.description.abstract |
Hlavním tématem bakalářské práce je využití světla jako dramaturgického prvku ve filmu. V teoretické části se věnuje filmovému svícení obecně, odhaluje jeho historický vývoj a vysvětluje základní pojmy. S jejich pomocí popisuje v analytické části oba vybrané filmy společného žánru. S využitím komparační analýzy následně porovnává přístup ke světlu a světelné dramaturgii v obou filmech. |
|
dc.format |
40 s. (43 553 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
světlo
|
cs |
dc.subject |
dramaturgie
|
cs |
dc.subject |
Hra
|
cs |
dc.subject |
Sicario: Nájemný vrah
|
cs |
dc.subject |
světelná dramaturgie
|
cs |
dc.subject |
thriller
|
cs |
dc.subject |
light
|
en |
dc.subject |
dramaturgy
|
en |
dc.subject |
The Game
|
en |
dc.subject |
Sicario
|
en |
dc.subject |
lighting dramaturgy
|
en |
dc.subject |
thriller
|
en |
dc.title |
Světelná dramaturgie v americkém thrilleru Hra a Sicario: Nájemný vrah, práce s umělým osvětlením jako vizuálním klíčem |
|
dc.title.alternative |
1. Theoretical Part: Lighting Dramaturgy in the American Thriller The Game and Sicario, Working with Artificial Lighting as a Visual Key. 2. Practical Part: The Cinematography for an Audiovisual Work with the Minimal Length of 12 Minutes and the Output Quality Mentioned in the Production Book AAV |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Liebenberger, Július |
|
dc.contributor.referee |
Štěpánek, Martin |
|
dc.date.accepted |
2024-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main subject of the bachelor thesis is the use of light as a dramaturgical element in film. The theoretical part deals with film lighting in general, reveals the historical development and explains the basic concepts. Using these concepts, the analytical part describes the two selected films with a common genre. Using comparative analysis, it then compares the approach to light and lighting dramaturgy in both films. |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Kamera |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Film Photography |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
BcA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
66200
|
|
dc.date.submitted |
2024-05-16 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account