Světelná dramaturgie v americkém thrilleru Hra a Sicario: Nájemný vrah, práce s umělým osvětlením jako vizuálním klíčem

DSpace Repository

Language: English čeština 

Světelná dramaturgie v americkém thrilleru Hra a Sicario: Nájemný vrah, práce s umělým osvětlením jako vizuálním klíčem

Show simple item record

dc.contributor.advisor Černich, Adam
dc.contributor.author Pláteník, Martin
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:14Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:14Z
dc.date.issued 2023-12-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55536
dc.description.abstract Hlavním tématem bakalářské práce je využití světla jako dramaturgického prvku ve filmu. V teoretické části se věnuje filmovému svícení obecně, odhaluje jeho historický vývoj a vysvětluje základní pojmy. S jejich pomocí popisuje v analytické části oba vybrané filmy společného žánru. S využitím komparační analýzy následně porovnává přístup ke světlu a světelné dramaturgii v obou filmech.
dc.format 40 s. (43 553 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject světlo cs
dc.subject dramaturgie cs
dc.subject Hra cs
dc.subject Sicario: Nájemný vrah cs
dc.subject světelná dramaturgie cs
dc.subject thriller cs
dc.subject light en
dc.subject dramaturgy en
dc.subject The Game en
dc.subject Sicario en
dc.subject lighting dramaturgy en
dc.subject thriller en
dc.title Světelná dramaturgie v americkém thrilleru Hra a Sicario: Nájemný vrah, práce s umělým osvětlením jako vizuálním klíčem
dc.title.alternative 1. Theoretical Part: Lighting Dramaturgy in the American Thriller The Game and Sicario, Working with Artificial Lighting as a Visual Key. 2. Practical Part: The Cinematography for an Audiovisual Work with the Minimal Length of 12 Minutes and the Output Quality Mentioned in the Production Book AAV
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Liebenberger, Július
dc.contributor.referee Štěpánek, Martin
dc.date.accepted 2024-06-13
dc.description.abstract-translated The main subject of the bachelor thesis is the use of light as a dramaturgical element in film. The theoretical part deals with film lighting in general, reveals the historical development and explains the basic concepts. Using these concepts, the analytical part describes the two selected films with a common genre. Using comparative analysis, it then compares the approach to light and lighting dramaturgy in both films.
dc.description.department Ateliér Audiovize
dc.thesis.degree-discipline Kamera cs
dc.thesis.degree-discipline Film Photography en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name BcA.
dc.thesis.degree-program Teorie a praxe audiovizuální tvorby cs
dc.thesis.degree-program Theory and Practice of Audiovisual Arts en
dc.identifier.stag 66200
dc.date.submitted 2024-05-16


Files in this item

Files Size Format View Description
pláteník_2024_dp.pdf 2.053Mb PDF View/Open None
pláteník_2024_op.pdf 113.7Kb PDF View/Open None
pláteník_2024_vp.pdf 170.8Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account