Připravenost učitelek mateřských škol na vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami

DSpace Repository

Language: English čeština 
Připravenost učitelek mateřských škol na vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami

Show simple item record

dc.contributor.advisor Žáková, Iva
dc.contributor.author Kozáková, Adéla
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:14Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:14Z
dc.date.issued 2024-01-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55521
dc.description.abstract Bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter a zabývá se připraveností učitelek mateřských škol na vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. V teoretické části se pozornost zaměřuje na dítě se speciálními vzdělávacími potřebami, na specifika vzdělávání těchto dětí a na samotné učitelky mateřských škol a jejich přípravu na vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Praktická část je postavena na kvantitativním výzkumu, který byl realizován metodou dotazníkového šetření určeného učitelkám mateřských škol. Cílem praktické části bylo zjistit jak jsou učitelky mateřských škol připravené na vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a co by jim v práci s těmito dětmi pomohlo. Na základě výsledků byla zpracována doporučení pro praxi mateřských škol.
dc.format 66 s. (94 885 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject inkluzivní vzdělávání cs
dc.subject dítě se speciálními vzdělávacími potřebami cs
dc.subject vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami cs
dc.subject diagnostická kompetence učitele cs
dc.subject profesní rozvoj cs
dc.subject inclusive education en
dc.subject child with special educational needs en
dc.subject education of children with special educational needs en
dc.subject teacher´s diagnostic competence en
dc.subject professional development en
dc.title Připravenost učitelek mateřských škol na vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
dc.title.alternative Readiness of Kindergarten Teachers to Educate Children with Special Educational Needs
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Kolumber, Tereza
dc.date.accepted 2024-05-24
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis is conducted with the emphasis on the theoretical and empirical character, and is centered around the readiness of kindergarten teachers with the main focus on educating children with special educational needs. The theoretical part mainly studies children with special needs and the specific details of educational practices including the unique academic approach by the kindergarten educators. The practical part is based on a quantitative research that was conducted in a form of questionnaire designed specifically to the kindergarten teachers. The aim of the practical part was to find out how kindergarten teachers are prepared for the education of children with special educational needs and what would help them in their work with these children. Based on the results, recommendations for kindergarten practice were made.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 67402
dc.date.submitted 2024-04-24


Files in this item

Files Size Format View Description
kozáková_2024_dp.pdf 2.524Mb PDF View/Open None
kozáková_2024_op.docx 20.38Kb Unknown View/Open None
kozáková_2024_vp.docx 26.55Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account