Postavení nadaného žáka v malotřídních školách Jihomoravského kraje
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Martincová, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Horáková, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:13Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:13Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55492
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce, jejíž název zní Postavení nadaného žáka v malotřídních školách Jihomoravského kraje, je rozdělena na dvě části. Část teoretickou, ve které jsou popsány teorie nadání, modely nadání, specifika nadaného žáka, ale i základní školy malotřídního typu a v neposlední řadě klima třídy a klima školy. Popisuje také různé typy organizací, které se zabývají podporou nadaných dětí a samotnou identifikaci nadaných žáků na základních školách. Praktická část je věnována výzkumu s cílem podat ucelený obraz nadaného žáka v malotřídní škole na podkladě dotazníkového šetření ve vybraných školách Jihomoravského kraje. |
|
dc.format |
87 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
identifikace
|
cs |
dc.subject |
klima třídy
|
cs |
dc.subject |
nadání
|
cs |
dc.subject |
nadaný žák
|
cs |
dc.subject |
malotřídní škola
|
cs |
dc.subject |
gifted children
|
en |
dc.subject |
identification
|
en |
dc.subject |
scholl climate
|
en |
dc.subject |
small schools with composite classes
|
en |
dc.subject |
talent
|
en |
dc.title |
Postavení nadaného žáka v malotřídních školách Jihomoravského kraje |
|
dc.title.alternative |
Status of the Gifted Pupil in Small-Class Schools of the South Moravian Region |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Staňková, Iva |
|
dc.date.accepted |
2024-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor work, the title of which is Status of the Gifted Pupil in Small-Class Schools of the South Moravian Region is divided into two parts. The theoretical part, in which the theories of giftedness, models of giftedness, the specifics of the gifted children, as well as the small school with composite classes and, last but not least, the classroom and school climate are described. It also describes the different types of organizations involved in supporting gifted children and the actual identification of gifted students in elementary schools. The practical part is devoted to research with the aim of presenting a comprehensive picture of the gifted children in a small school with composite classes on the basis of a questionnaire survey in selected schools in the South Moravian Region. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
67308
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-24 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account