dc.contributor.advisor |
Staňková, Iva
|
|
dc.contributor.author |
Zapletalová, Barbora
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:13Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:13Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55489
|
|
dc.description.abstract |
Podstatou této bakalářské práce je zjištění, zda má aktivní užívání sociálních sítí negativní vliv na angažovanost žáků středních škol, jak v rámci jejich práce ve škole, tak v plnění domácích povinností, tak na vnímání sebe samého a svého okolí. Způsob sběru dat byl on-line dotazník, který je kombinací standardizovaného dotazníku pro angažovanost studenta a vlastními otázkami týkajících se používání sociálních sítí. Přičemž bylo zjišťováno, jestli má míra užívání sociálních sítí vliv na angažovanost žáka v učení či plnění domácích povinností. A jestli je míra angažovanosti u chlapců a dívek stejná, či se liší. Cílem je objektivní a spolehlivé poznání o užívání sociálních sítí všech ročníků vybraných středních škol, jejich motivacích, postojích, rizicích a přínosech spojených s touto aktivitou. V rámci "Lockdownu" kvůli nemoci Covid-19 se užívání některých momentálně populárních sociálních sítí až zdvojnásobilo a bude zajímavé znát následky tohoto aktuálního fenoménu. |
|
dc.format |
68 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Angažovanost
|
cs |
dc.subject |
sociální sítě
|
cs |
dc.subject |
FOMO
|
cs |
dc.subject |
JOMO
|
cs |
dc.subject |
závislost na sociálních sítích
|
cs |
dc.subject |
rizikové chování
|
cs |
dc.subject |
generace Z
|
cs |
dc.subject |
žák střední školy
|
cs |
dc.subject |
Facebook
|
cs |
dc.subject |
YouTube
|
cs |
dc.subject |
TikTok
|
cs |
dc.subject |
Twitter
|
cs |
dc.subject |
Instagram
|
cs |
dc.subject |
SnapChat
|
cs |
dc.subject |
Engagement
|
en |
dc.subject |
social media
|
en |
dc.subject |
FOMO
|
en |
dc.subject |
JOMO
|
en |
dc.subject |
addiction on social media
|
en |
dc.subject |
risky behavior
|
en |
dc.subject |
generation Z
|
en |
dc.subject |
a high-school student
|
en |
dc.subject |
Facebook
|
en |
dc.subject |
YouTube
|
en |
dc.subject |
TikTok
|
en |
dc.subject |
Twitter
|
en |
dc.subject |
Instagram
|
en |
dc.subject |
SnapChat
|
en |
dc.title |
Vliv sociálních sítí na angažovanost žáků středních škol |
|
dc.title.alternative |
The Influence of Social Networks on the Engagement of High School Students |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2024-05-28 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main subject of this bachelor's thesis is finding out whether the active use of social networks has a negative effect on the engagement of secondary school students, in their work at school and in the fulfillment of chores, as well as on the perception of themselves and their surroundings, or not. The method of data collection was an online questionnaire, which is a combination of a standardized questionnaire about student engagement and my custom questions about the use of social networks. It was investigated, whether the level of use of social networks has an effect on the student's engagement in learning or fulfilling household duties. And whether the level of engagement between boys and girls is the same or different. The goal is an objective and reliable knowledge about the use of social networks of all years of selected secondary schools, their motivations, attitudes, risks and benefits associated with this activity. Because of "Lockdown" due to the Covid-19 disease, the active use of some currently popular social networks has doubled, and it would be interesting to know the consequences of this current phenomenon. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
67465
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-25 |
|