Využití klasických pohádek pro rozvoj matematických představ v předškolním vzdělávání

DSpace Repository

Language: English čeština 

Využití klasických pohádek pro rozvoj matematických představ v předškolním vzdělávání

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pavelková, Marie
dc.contributor.author Bůbelová, Natálie
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:13Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:13Z
dc.date.issued 2024-01-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55485
dc.description.abstract Bakalářská práce je teoreticko-aplikačního charakteru a zabývá se využitím klasických pohádek pro podporu a rozvoj matematických představ v prostředí mateřské školy. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, a to tedy na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je věnována pozornost pohádce a jejímu významu v předškolním vzdělávání a následně předmatematickým představám. Praktická část obsahuje sadu aktivit, prostřednictvím kterých lze rozvíjet předmatematické představy u dětí, především předmatematické procesy porovnávání, přiřazování, třídění a uspořádání. Tato sada aktivit byla realizována v mateřské škole a následně evaluována. Na základě zjištění z provedené evaluace byla vypracována doporučení pro praktické využití v mateřských školách.
dc.format 79 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Pohádka cs
dc.subject klasická pohádka cs
dc.subject fantazie cs
dc.subject předmatematické představy cs
dc.subject předmatematické procesy cs
dc.subject Fairy tale en
dc.subject Classic fairy tale en
dc.subject Fantasy en
dc.subject Pre-mathematical concepts en
dc.subject Pre-mathematical processes en
dc.title Využití klasických pohádek pro rozvoj matematických představ v předškolním vzdělávání
dc.title.alternative The Use of Classic Fairy Tales for the Development of Mathematical Image in Preschool Education
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Navrátilová, Hana
dc.date.accepted 2024-05-23
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis is of theoretical-application nature and deals with the utilization of classic fairy tales to support and develop mathematical concepts in the kindergarten environment. The thesis is divided into two main parts, namely the theoretical and practical parts. The theoretical part focuses on the fairy tale and its significance in preschool education, followed by pre-mathematical concepts. The practical part includes a set of activities through which pre-mathematical concepts in children, especially pre-mathematical processes such as comparison, matching, sorting, and ordering, can be developed. This set of activities was implemented in a kindergarten and subsequently evaluated. Based on the findings from the evaluation, recommendations for practical use in kindergartens were developed.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 67376
dc.date.submitted 2024-04-24


Files in this item

Files Size Format View Description
bůbelová_2024_dp.pdf 4.700Mb PDF View/Open None
bůbelová_2024_op.docx 24.51Kb Unknown View/Open None
bůbelová_2024_vp.docx 25.74Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account