dc.contributor.advisor |
Tirpáková, Anna
|
|
dc.contributor.author |
Gago, Jan
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:10Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:10Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55428
|
|
dc.description.abstract |
Prezentovaná diplomová práce se zaobírá matematickými slovními úlohami jako prostředkem rozvíjení finanční gramotnosti u žáků 1. stupně základní školy. Práce je pokračováním odborného zájmu autora a navazuje na problematiku efektivní práce s úlohami v rámci řešeného pedagogického problému. Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Teoretická část práce se zabývá vymezením jednotlivých prvků a jejich vztahů v oblastech jako jsou finanční vzdělávání a finanční gramotnost, didaktika matematiky a didaktické strategie a matematické slovní úlohy. V praktické části je věnován prostor popisu metodologie výzkumu kvantitativního designu, analýze získaných dat a jejich interpretaci, shrnutí výzkumných zjištění, diskuzi a limitům a formulaci doporučení pro praxi. V závěru práce poté autor mimo jiné stručně shrnuje hlavní vyplynulá zjištění, vyjadřuje se k naplnění podstaty práce a popisuje její přínosy. |
|
dc.format |
83 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
finanční vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
finanční gramotnost
|
cs |
dc.subject |
didaktika matematiky
|
cs |
dc.subject |
didaktické strategie
|
cs |
dc.subject |
matematické slovní úlohy
|
cs |
dc.subject |
financial education
|
en |
dc.subject |
financial literacy
|
en |
dc.subject |
didactics of mathematics
|
en |
dc.subject |
didactic strategies
|
en |
dc.subject |
mathematical word problems
|
en |
dc.title |
Matematické slovní úlohy jako prostředek rozvíjení finanční gramotnosti u žáků 1. stupně základní školy |
|
dc.title.alternative |
Mathematical Word Problems as a Means of Developing Financial Literacy in Primary School Pupils |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pavelková, Marie |
|
dc.date.accepted |
2024-05-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
The presented thesis deals with mathematical word problems as a means of developing financial literacy in primary school pupils. The thesis is a continuation of the author's professional interest and is related to the issue of effective work with word problems in the framework of the solved pedagogical problem. The thesis has a theoretical-empirical character. The theoretical part of the thesis deals with the definition of individual elements and their relations in such areas as financial education and financial literacy, didactics of mathematics and didactic strategies and mathematical word problems. In the empirical part, space is devoted to the description of the research methodology of quantitative design, the analysis of the data obtained and their interpretation, the summary of the research findings, the discussion and limitations and the formulation of recommendations for practice. The author then concludes the thesis by, among other things, briefly summarising the main findings, commenting on the fulfilment of the thesis' essence and describing its contributions. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
67529
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-19 |
|