Využití simulací k vzdělání a hodnocení horských průvodců
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pekaj, Robert
|
|
dc.contributor.author |
Lollok, Michal
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:09Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:09Z |
|
dc.date.issued |
2023-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55403
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá vzděláváním horských průvodců / horských průvodkyň. Teoretická část zkoumá kvalifikace, standardy a akreditovaná zařízení, a také různé pedagogické metody včetně simulovaných cvičení a zážitkové pedagogiky. Praktická část zkoumá účinnost živých simulací při výcviku a hodnocení horských průvodců, přičemž výsledky ukazují, že tato metoda je nejúčinnější. Na základě zjištění, že chybí jednotný soubor simulací pro mimořádné události, autor navrhl katalog dvanácti typových simulací a osnovu scénáře simulací. Tento katalog má být začleněn do vzdělávacího systému Českého spolku horských průvodců a může posloužit jako základ pro metodické příručky pro instruktory a hodnotitele. Navržený přístup má potenciál zvýšit bezpečnost v horském terénu a snížit riziko nehod, což přispívá k pozitivnější zkušenosti pro klienty horských profesionálů a snižuje potřebu zásahu integrovaného záchranného systému. |
|
dc.format |
64 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
horský průvodce
|
cs |
dc.subject |
model
|
cs |
dc.subject |
výuka
|
cs |
dc.subject |
vzdělání
|
cs |
dc.subject |
simulace
|
cs |
dc.subject |
mountain leader
|
en |
dc.subject |
model
|
en |
dc.subject |
teaching
|
en |
dc.subject |
training
|
en |
dc.subject |
simulation
|
en |
dc.title |
Využití simulací k vzdělání a hodnocení horských průvodců |
|
dc.title.alternative |
Use Of Simulations In The Training And Assessment of Mountain Leaders |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pavlík, Lukáš |
|
dc.date.accepted |
2024-05-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis deals with the training of mountain leaders. The theoretical part examines qualifications, standards and accredited bodies, as well as different pedagogical methods, including simulated exercises and experiential pedagogy. The practical part examines the effectiveness of live simulations in training and assessing mountain leaders, with results showing that this method is the most effective. Based on the finding that there is a lack of a unified set of simulations for emergencies, the author proposes a catalogue of twelve types of simulations and an outline of simulation scenarios. This catalogue is to be incorporated into the educational system of the Czech Mountain Leaders Association and can serve as a basis for methodological manuals for instructors and assessors. The proposed approach has the potential to increase safety in the mountains, reduce the risk of accidents, contribute to a more positive experience for the clients of mountain professionals and reduce the need for intervention by the integrated rescue system. |
|
dc.description.department |
Ústav ochrany obyvatelstva |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Ochrana obyvatelstva |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta logistiky a krizového řízení |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Logistics and Crisis Management |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ochrana obyvatelstva |
cs |
dc.identifier.stag |
68500
|
|
dc.date.submitted |
2024-05-03 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account