Využití simulací k vzdělání a hodnocení horských průvodců

DSpace Repository

Language: English čeština 

Využití simulací k vzdělání a hodnocení horských průvodců

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pekaj, Robert
dc.contributor.author Lollok, Michal
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:09Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:09Z
dc.date.issued 2023-12-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55403
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá vzděláváním horských průvodců / horských průvodkyň. Teoretická část zkoumá kvalifikace, standardy a akreditovaná zařízení, a také různé pedagogické metody včetně simulovaných cvičení a zážitkové pedagogiky. Praktická část zkoumá účinnost živých simulací při výcviku a hodnocení horských průvodců, přičemž výsledky ukazují, že tato metoda je nejúčinnější. Na základě zjištění, že chybí jednotný soubor simulací pro mimořádné události, autor navrhl katalog dvanácti typových simulací a osnovu scénáře simulací. Tento katalog má být začleněn do vzdělávacího systému Českého spolku horských průvodců a může posloužit jako základ pro metodické příručky pro instruktory a hodnotitele. Navržený přístup má potenciál zvýšit bezpečnost v horském terénu a snížit riziko nehod, což přispívá k pozitivnější zkušenosti pro klienty horských profesionálů a snižuje potřebu zásahu integrovaného záchranného systému.
dc.format 64
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject horský průvodce cs
dc.subject model cs
dc.subject výuka cs
dc.subject vzdělání cs
dc.subject simulace cs
dc.subject mountain leader en
dc.subject model en
dc.subject teaching en
dc.subject training en
dc.subject simulation en
dc.title Využití simulací k vzdělání a hodnocení horských průvodců
dc.title.alternative Use Of Simulations In The Training And Assessment of Mountain Leaders
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Pavlík, Lukáš
dc.date.accepted 2024-05-27
dc.description.abstract-translated The bachelor's thesis deals with the training of mountain leaders. The theoretical part examines qualifications, standards and accredited bodies, as well as different pedagogical methods, including simulated exercises and experiential pedagogy. The practical part examines the effectiveness of live simulations in training and assessing mountain leaders, with results showing that this method is the most effective. Based on the finding that there is a lack of a unified set of simulations for emergencies, the author proposes a catalogue of twelve types of simulations and an outline of simulation scenarios. This catalogue is to be incorporated into the educational system of the Czech Mountain Leaders Association and can serve as a basis for methodological manuals for instructors and assessors. The proposed approach has the potential to increase safety in the mountains, reduce the risk of accidents, contribute to a more positive experience for the clients of mountain professionals and reduce the need for intervention by the integrated rescue system.
dc.description.department Ústav ochrany obyvatelstva
dc.thesis.degree-discipline Ochrana obyvatelstva cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta logistiky a krizového řízení cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Logistics and Crisis Management en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Ochrana obyvatelstva cs
dc.identifier.stag 68500
dc.date.submitted 2024-05-03


Files in this item

Files Size Format View Description
lollok_2024_dp.pdf 2.448Mb PDF View/Open None
lollok_2024_op.pdf 247.9Kb PDF View/Open None
lollok_2024_vp.pdf 144.5Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account