Modelování rychlosti vozidla v závislosti na charakteristikách převodových poměrů
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Monka, Peter Pavol
|
|
dc.contributor.author |
Angelovič, Jakub
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:08Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:08Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-02 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55373
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá návrhem a porovnáním matematických a fyzikálních výpočtů rychlosti vozidla na základě několika parametrů, jako jsou například převodové poměry, otáčky motoru či velikost kol. Teoretická část práce popisuje a shrnuje jednotlivé parametry, které do výpočtových modelů vstupují, nebo mohou vstupovat. V praktické části jsou navrženy výpočetní modely, které jsou schopny s větší či menší přesností určit rychlost vozidla pomocí definovaných vstupních parametrů. Výpočetní modely jsou dále srovnány vůči sobě a vůči reálnému měření rychlosti vozidla. Závěrečná část práce se zaměřuje na vyhodnocení rozdílů mezi jednotlivými modely a reálným měřením a na technické a ekonomické zhodnocení. |
|
dc.format |
130 s |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
výpočet
|
cs |
dc.subject |
model
|
cs |
dc.subject |
vozidlo
|
cs |
dc.subject |
rychlost
|
cs |
dc.subject |
převodový poměr
|
cs |
dc.subject |
otáčky
|
cs |
dc.subject |
velikost kol
|
cs |
dc.subject |
calculation
|
en |
dc.subject |
model
|
en |
dc.subject |
vehicle
|
en |
dc.subject |
speed
|
en |
dc.subject |
gear ratio
|
en |
dc.subject |
revolutions
|
en |
dc.subject |
tire size
|
en |
dc.title |
Modelování rychlosti vozidla v závislosti na charakteristikách převodových poměrů |
|
dc.title.alternative |
Modeling the Speed of the Vehicle Depending on the Characteristics of the Transmission Ratios |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Bílek, Ondřej |
|
dc.date.accepted |
2024-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with the design and comparison of mathematical and physical calculations of vehicle speed based on several parameters such as gear ratios, engine speed and wheel size. The theoretical part of the thesis describes and summarizes the individual parameters that enter or can enter the calculation models. The practical part proposes computational models that are able to determine the vehicle speed with greater or lesser accuracy using the defined input parameters. The computational models are further compared to each other and to real vehicle speed measurements. The final part of the thesis focuses on the evaluation of the differences between the models and the real measurement and on the technical and economic evaluation. |
|
dc.description.department |
Ústav výrobního inženýrství |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Výrobní inženýrství |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Production Engineering |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta technologická |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Technology |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Procesní inženýrství |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Process Engineering |
en |
dc.identifier.stag |
68714
|
|
dc.date.submitted |
2024-05-10 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account